kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۷۷۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
خطیب جمعه تهران:

مسئولان در مبارزه با فساد مصمم و هماهنگ هستند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسجام میان سران قوا در حل مشکلات کشور وجود دارد، گفت: از اول انقلاب تاکنون این چنین هم‌افزایی، همکاری و همدلی میان سه قوه وجود نداشته و الان شاهد هستیم که اختلافی میان اهداف سه قوه وجود ندارد و سران قوا برای حل مشکلات مردم به میدان آمدند.

آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با‌ اشاره به اینکه در صدمین روز تشکیل دولت سیزدهم قرار داریم، گفت: نخستین ویژگی آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور دولت سیزدهم تبعیت از رهنمودهای ولایت فقیه است و ایشان در صدد پیاده‌سازی دستورات
رهبر معظم انقلاب در کشور است.
امام جمعه موقت تهران عدالت خواهی و مبارزه با فساد را یکی دیگر از ویژگی‌های رئیس‌جمهور دانست و با اینکه امروز در امر مبارزه با فساد قوه مجریه و قوه قضائیه مصمم و هماهنگ هستند و این امر موجب امیدواری مردم شده، افزود: دولت سیزدهم به جوانگرایی و میدان دادن به جوانان در امور مدیریتی اهتمام ویژه‌ای دارد.
به گزارش رسا، وی با بیان اینکه اعضای دولت سیزدهم با تلاش شبانه‌روزی برای خدمت به مردم اهتمام دارند، ابراز داشت: رئیس جمهور محترم پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها به سفرهای استانی و سرکشی از مناطق محروم می‌پردازد که این امر نشانه اهتمام ایشان به خدمت به مردم است.
آیت‌الله صدیقی تعامل با نخبگان را یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته دولت سیزدهم دانست و بیان داشت: آیت‌الله رئیسی بر استفاده از نظرات و مشورت با کارشناسان و نخبگان اهتمام ویژه‌ای دارد.
وی با بیان اینکه انسجام میان سران قوا در حل مشکلات کشور وجود دارد، گفت: از اول انقلاب تاکنون این چنین هم‌افزایی، همکاری و همدلی میان سه قوه وجود نداشته و الان شاهد هستیم که اختلافی میان اهداف سه قوه وجود ندارد و سران قوا برای حل مشکلات مردم به میدان آمدند.
امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: رئیس جمهور نخستین مسئولی بود که در مناطق زلزله‌زده حضور داشت و همچنین ایشان در اتفاق اخلال در جایگاه سوخت حضور میدانی داشت و با قاطعیت این امر را کنترل کرد.
آیت‌الله صدیقی دیپلماسی قوی را یکی از شاخص‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: دیپلماسی دولت سیزدهم با همکاری و هم‌افزایی کشورهای مختلف با توجه به تقویت تولیدات و ظرفیت‌های داخلی است.
امام جمعه موقت تهران با‌ اشاره به اینکه امروز شاهد سیر واردات واکسن کرونا در این دولت هستیم، افزود: در حالی که در دولت قبل با محدودیت‌های جدی در واردات واکسن مواجه بودیم، اما افزایش واردات واکسن در دولت سیزدهم به سبب تکیه و اهتمام بر ظرفیت‌های داخلی و داشتن دیپلماسی قوی محقق شده است.
وی با بیان اینکه پیروزی در جنگ اقتصادی با همراهی مردم محقق خواهد شد، اظهار داشت: مردم از عدم ثبات قیمت‌ها و گرانی کالاها در رنج هستند، اما باید مسئولان امنیتی کشور دست‌های پشت پرده این گرانی‌ها را بررسی کنند و همچنین مسئولان دولتی بر تنظیم بازار و کنترل و مهار گرانی کالا اهتمام ورزند.
آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه دولت در رفع تحریم‌های اقتصادی تلاش می‌کند، خاطرنشان کرد: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و تقویت تولیدات داخلی آثار تحریم‌ها در جامعه کمتر شود.
در کنار اقتصاد، توجه به فرهنگ
از اولویت‌های دولت انقلابی و مکتبی است
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، طی سخنانی با‌ اشاره به آغاز هفته کتاب، افزود: از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه به‌عنوان هفته کتاب نامگذاری شده است. دولت مردمی کار خود را آغاز کرده است و سعی دارد همه مشکلات و نارسایی‌هایی که در حوزه اقتصادی و معیشت مردم وجود دارد، حل کند.
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با اعتماد مردم برای این شکل گرفته است که بتواند در چارچوب انقلاب اسلامی مشکلات را حل کرده و کشور را در آستانه یک جهش بزرگ قرار دهد، خاطرنشان کرد: در کنار اقتصاد و مسائل معیشتی، توجه به فرهنگ از اولویت‌های دولت انقلابی و مکتبی است.
به گزارش فارس، اسماعیلی با بیان اینکه جریان مومن انقلابی در صحنه حاضر هستند، گفت: یکی از سرفصل‌های مهم فرهنگی، کتاب و کتابخوانی است که از توصیه‌های اکید رهبر معظم انقلاب نیز به شمار می‌رود. ایشان دو سال گذشته فرمودند «نهضت کتابخوانی در کشور ایجاد شود.» ما پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از 100 هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شود. البته ما از این عدد و رقم راضی نیستیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با‌ اشاره به اینکه به دلیل فشارهای اقتصادی کتاب و محصولات فرهنگی در سبد خانواده‌های ما کمرنگ شده است و باید آن را اصلاح کنیم، تصریح کرد: ما باید با اعمال حمایت این کار را آغاز کنیم. یکی از مشکلات موضوع کاغذ است و متأسفانه بیش از ۹۰ درصد صنعت نشر از کاغذ و دوات یا ماشین چاپ کتاب، وابسته به خارج از کشور است.
وی ادامه داد: ما در دولت کارگروه ویژه‌ای با ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری تشکیل دادیم و با ظرفیت فعلی که در صنایع کشور داریم، امیدواریم در یک سال و نیم آینده بالای ۸۰ درصد کاغذ مورد نیاز صنعت نشر را در کشور تولید کنیم. کارخانه‌های خوبی در مازندران، خوزستان و فارس قرار دارد. در سفر استانی رئیس‌جمهور به فارس از کارخانه کاغذسازی بازدید کردیم که این کارخانه می‌تواند ۳۰ هزار تن کاغذ تولید کند.
به گزارش مهر، در نماز جمعه تهران با توجه به سالروز شهادت دانشمند برجسته، پارسای بی‌ادعا و پدر موشکی ایران، سردار شهید حسن طهرانی مقدم با معرفی کتاب «خط مقدم» و پخش مستند این شهید والامقام، نام و یاد ایشان گرامی ‌داشته شد.