kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۰۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی:

بخش قاچاق سامانه جامع اموال تملیکی تا 17 خرداد راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت:‌ بخش قاچاق سامانه جامع اموال تملیکی تا 17 خرداد بطور کامل راه‌اندازی خواهد شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، محمدعلی افتخاری با ارائه گزارش پیشرفت از اقدامات انجام شده درخصوص سامانه جامع اموال تملیکی توضیح داد: این سامانه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن به حوزه قاچاق باز می‌گردد. بخش قاچاق سامانه جامع اموال تملیکی تا 17 خرداد بطور کامل راه‌اندازی خواهد شد و سازمان‌هایی که زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کرده‌اند، می‌توانند بلافاصله به سامانه جامع متصل شوند و سازمان‌هایی که این ساز و کار را ندارند اطلاعاتشان توسط اموال تملیکی بصورت دستی وارد سیستم خواهد شد تا شرایط اتصالشان فراهم شود.
وی با‌اشاره اینکه سیستمی شدن فرایندها و سامانه‌های هوشمند در رسیدگی به پرونده‌ها منجر به کاهش خطای انسانی می‌شود، افزود: در حوزه قاچاق کالا، از زمان کشف توسط کاشفین، اطلاعات به صورت کامل وارد این سامانه می‌شود و تا زمان تعیین تکلیف کالا، تمام اطلاعات آن قابل رویت خواهد بود.
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از راه‌اندازی این سامانه بصورت پایلوت در تهران و بوشهر خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر این سامانه برای این دو استان راه‌اندازی شده است و از هفته گذشته بارگذاری و ثبت احکام و اطلاعات پرونده‌های قاچاق توسط سازمان تعزیرات حکومتی این دو استان شروع شده است.
افتخاری ویژگی‌های بارز این سامانه را یکپارچه سازی و متمرکز بودن اطلاعات در ستاد مرکزی، دانست و خاطرنشان کرد: برای طراحی این سامانه از تکنولوژی روز دنیا استفاده شده و شفافیت در سطوح مختلف فرآیندی را به همراه
دارد.
وی از راه‌اندازی سامانه حراج الکترونیکی خبر داد و گفت: برای نخستین بار در سراسر کشور بزودی شاهد راه‌اندازی بزرگ‌ترین حراج الکترونیکی خواهیم بود که این امر باعث ایجاد فضای رقابتی شده و می‌توان کالاها را به موقع و در فضایی مطلوب‌تر تعیین تکلیف کرد.
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی افزود: اولویت هدف‌گذاری سازمان در سال جاری بر پایه راه‌اندازی سیستم‌های هوشمند در جهت شفاف سازی و سرعت بخشی به انجام امور و همچنین کمک به رونق تولید ملی خواهد
بود.
گفتنی است، سامانه رهگیری کالای قاچاق باید جامع و متمرکز باشد، نه اینکه هر دستگاهی بصورت مجزا یک سامانه ایجاد کند. این امر، علاوه‌بر تداخل وظایف، موجب سوءاستفاده قاچاقچیان از فضاهای اختلافی سامانه‌ها خواهد شد.