kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۱۳۰
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰

سپاه پاسداران و سازمان بنادر تفاهم‌نامه امضا کردند

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی تفاهم‌نامه همکاری جست‌وجو و نجات و مقابله با آلودگی نفتی در دریا امضا کردند.


به گزارش ایرنا، این تفاهم‌نامه در حاشیه بهره‌برداری از 15 پروژه فنی و دریایی در بندرعباس، با حضور سرتیپ علی فدوی فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سعید‌نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی منعقد شد.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه بر اعمال حاکمیت در عرصه آب‌های تحت حاکمیت با استفاده از تمام امکانات موجود تاکید کرد.
محمد سعید‌نژاد افزود: سازمان بنادر به عنوان نماینده حاکمیت وظیفه ملی و جهانی دارد که از آب‌های سرزمینی در راستای حفاظت از محیط زیست حمایت کند و این جزو تکالیف ما به عنوان یکی از اعضای سازمان جهانی دریانوردی است.
وی تصریح کرد: اقتدار نیروهای نظامی در صحنه‌های مختلف کاملا مشخص است و در این عرصه نیروی دریایی سپاه پاسداران و نیروی دریایی ارتش فعالیت‌های خاصی را بر عهده دارند.
فرمانده نیروی دریای سپاه پاسداران نیز با بیان اینکه فعالیت های مشترکی از قبل میان سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی دریایی سپاه وجود داشت، گفت: این تفاهم‌نامه برای استحکام و نظام‌مند شدن فعالیت‌های بین این دو نهاد امضا شد.
سرتیپ علی فدوی بر لزوم صیانت از آب‌های حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران تاکید و اظهار کرد: تمامی ارگان‌های دریایی در راستای مباحث محیط زیست دریایی اغماض و مماشاتی با متخلفین نخواهند داشت.
15پروژه به ارزش 955 میلیارد ریال با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور و مسئولان استانی روز دوشنبه در مجتمع بندری شهید رجایی به بهره برداری رسید.
مسجد پیامبر اعظم‌(ص) بندر شهید رجایی به مساحت چهار هزار متر مربع و ارزش 40 میلیارد ریال‌، نصب و راه‌اندازی مرکز تلفن‌، فعال‌سازی زیرساخت فیبر نوری‌، ساخت سه فروند اسکله فلزی شناور چند منظوره و بهره‌برداری از یک فروند قایق جست‌وجو و نجات‌ بخشی از 15 پروژه یاد شده است.
تعمیر اساسی اسکله‌های فلزی شناور مسافری بندرشهید حقانی‌، خارج‌سازی لاشه 2 فروند شناور غرق شده پرخطر در مسیر پرتردد دریایی و احداث مرکز خدمات آزمایشگاهی از دیگر پروژه‌ها است.