kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
گزارش کیهان از دروغ انتخاباتی مدعیان اصلاحات  

تشکیل فراکسیون اعتدال با نامزدهایی که نداشتند!

مدعیان اصلاحات که در انتخابات مجلس دروغ نامزد نداریم را مطرح می‌کردند و به نظام اسلامی تهمت خالص‌سازی می‌زدند، اکنون با نامزدهایی که نداشتند! می‌خواهند در مجلس دوازدهم فراکسیون  تشکیل دهند!

 

سرویس سیاسی ـ

شمار زیادی از مدعیان اصلاحات پیش از انتخابات مجلس به دروغ می‌گفتند نامزد نداریم و لیست نمی‌دهیم؛ حتی با گستاخی به نظام تهمت خالص‌سازی زدند؛ این فریبکاری با نشانه‌های متعدد، همان زمان آشکار بود، حتی پیش از انتخابات رسانه‌های این طیف فهرستی از نامزد‌های اصلاح‌طلب شامل ۱۶۵ نفر را منتشر کردند و همچنین پس از انتخابات اعتراف کردند که مجلس یکدست نیست که ثابت کرد خالص‌سازی یک تهمت و نامزد نداشتن در انتخابات دروغ است. 
نوری قزلجه: 80 نفر از اصلاح‌طلبان و اعتدالیون به مجلس راه یافته‌اند
نشانه دیگر از عدم صداقت و فریبکاریِ پیش از انتخابات مدعیان اصلاحات را غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم به تازگی در گفت‌و‌گو با روزنامه دنیای اقتصاد عیان کرده و گفته است: با توجه به اینکه تکلیف 245 کرسی از 290 کرسی مجلس دوازدهم در مرحله اول انتخابات مشخص شده و بر اساس گرایش‌های سیاسی و حضوری که نامزدها در انتخابات مجلس دوازدهم داشتند، مجموع نمایندگانی که به صورت مستقل در انتخابات حضور پیدا کردند و نامزد شدند و آنهائی که مورد حمایت احزاب معتدل و برخی از احزاب اصلاح‌طلب فعال بودند، در این مرحله حدود 80 نفر می‌شود و ما امیدواریم که با برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های باقیمانده این عدد نزدیک به 100 نفر برسد.
وی حتی از نگاه به هیئت ‌رئیسه مجلس و سایر ارکان مجلس هم صحبت کرده و می‌گوید: نسبت به مجلس یازدهم شاید بتوان گفت بیش از 2 برابر وضعیتمان بهتر خواهد بود... هدف ما توفیق در مجلس است و تحقق برنامه‌هایی که بتواند گرهی از مشکلات مردم و کشور را باز کند. اما طبیعتا برای رسیدن به آن هدف ابزار و لوازم هم نیاز است که ارکان مجلس و نهادهای مجلس هم جزو این عوامل هستند. ما از این منظر و از این دیدگاه به هیئت‌رئیسه مجلس و سایر ارکان مجلس نگاه خواهیم داشت تا بتوانیم نقش‌مان را ایفا کنیم و همکارانمان در آن ارکان حضور داشته باشند.
روزنامه اعتماد هم نوشته است که شنيده‌هاي اعتماد همچنين حاكي از اين است كه منتخبين مستقلين و اعتدالي‌ها مدعي داشتن حدود
100 كرسي در مجلس دوازدهم هستند.
باید از مدعیان اصلاحات پرسید؛ این چه خالص سازی و نداشتن نامزد بود که به اعتراف خودتان در مرحله اول انتخابات حدود 80 نفر از این طیف منتخب شده و امیدوار هستید پس از مرحله دوم تعداد آنها به 100 نفر برسد؟ با نامزدهایی که نداشتید چگونه می‌خواهید فراکسیون تشکیل دهید؟!
دیکته پدرخوانده‌های اصلاحات به احزاب اصلاح‌طلب 
برای عدم ثبت‌نام در انتخابات
پادوهای داخلی دشمن در طیف مدعی اصلاحات پس از اینکه عارف و موسوی‌لاری، سران دو تشکیلات ارشد این طیف یعنی «شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان- شعسا» و «نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان- ناسا» را مورد هجمه قرار داده و مجبور به استعفا کردند، با استبداد مطلق و همراستا با سرویس‌های جاسوسی دشمن برای تحریم و تخریب انتخابات، چند ماه قبل از انتخابات به احزاب اصلاح‌طلب دیکته کردند که در انتخابات ثبت‌نام نکنند. البته چند حزب از آنها تبعیت نکردند. ۱۶۵ نامزد آنها تایید صلاحیت شدند. لیستی سراسری از سوی برخی احزاب اصلاح‌طلب در روزنامه‌های شرق و اعتماد منتشر شد که
۴۵ نفرشان در دور اول انتخابات به مجلس 
راه یافتند.
اگر انتخابات مهندسی شده 
و غیررقابتی بود، چگونه ۱۶۵ نفر اصلاح‌طلب و اعتدالی تایید شدند؟
بار دیگر باید از امتداد داخلی دشمن و مدعیان اصلاحات پرسید؛ اگر انتخابات مهندسی شده و غیر رقابتی بود، چگونه آن ۱۶۵ نفر تایید شدند و این عده به مجلس راه یافتند؟
پدرخوانده‌های اصلاحات که عدم ثبت‌نام در انتخابات را دیکته کردند یا جرأت مخالفت با آمران خارجی را نداشتند یا این که از کارنامه مردودی خود نزد مردم و عدم رأی‌آوری اطمینان داشتند و یا هر دو. همان‌طور که اشاره شد، تحلیل‌های پسا انتخاباتی رسانه‌های طیف مدعی اعتدال و اصلاحات نیز ادعای پر تکرار آنها درباره خالص‌سازی و مهندسی انتخابات را باطل کرد.
در حالی‌که بسیاری از رسانه‌های مدعی اصلاحات مدعی عدم امکان رقابت در انتخابات بودند، در گزارش‌های خود گفتند «نامزد‌های میانه‌رو» رأی آورده‌اند. خبر آنلاین گزارشی با عنوان «۴۵ صندلی مجلس دوازدهم؛ سهم لیست صدای ملت از انتخابات» منتشر کرد، سایت انتخاب نیز یکی از منتخبان در تهران را به عنوان میانه‌رو و گزینه مناسب برای تصدی ریاست مجلس معرفی کرد.
روزنامه هم‌میهن نیز که تا اواخر سعی در القای یکدست‌سازی و فقدان رقابت داشت، چند روز مانده به انتخابات، گزارش‌هایی با این عناوین منتشر کرد: «میانه‌روها با یک لیست آمدند؛ جناح راست با ۳ لیست در تهران» و «۱۰۳ نامزد میانه‌رو در سراسر کشور.»
مردم، ذوق‌زدگی هم‌میهن از سه لیسته شدن رقبا و «امکان تشکیل فراکسیون قوی توسط اصلاح‌طلبان» را باور می‌کردند، یا ادعای 
خالص‌سازی را؟!
از میان اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌هایی که از طیف تحریمی جدا شده بودند، غلامعلی جعفرزاده، نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با روزنامه آرمان، از مشی برخی اصلاح‌طلبان در تحریم انتخابات انتقاد کرده و در پاسخ به این سؤال که «آیا جریان اعتدالی از این ظرفیت برخوردار است که برای همه مناطق کشور لیست انتخاباتی بدهد؟»، گفته بود: روی این موضوع کار شده و جریان اعتدالی از این ظرفیت برخوردار است.
خبرها نیز حاکی از این بود که بخشی از اصلاح‌طلبان از جمله کارگزاران، اعتدال و توسعه، ندای ایرانیان، خانه کارگر، اعتماد ملی و... در تکاپوی انتخابات هستند و روی بستن لیست‌های انتخاباتی
کار می‌کنند. 
۱۱۰ فعال اصلاح‌طلب از جمله کرباسچی، حضرتی، جلایی پور، گرامی مقدم، فراهانی، کولایی، طباطبایی، شیرزاد، خانجانی، احمد مازنی و... هم خواستار حمایت احزاب و نیروهای سیاسی و مدنی، از ائتلاف نامزدهای میانه‌رو، توسعه‌گرا و اصلاحگر شده بودند.
به همین ترتیب، جواد هروی، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفته بود: حزب اعتدال و توسعه براساس رایزنی با سایر احزاب اعم از کارگزاران سازندگی، ندای ایرانیان، اعتماد ملی، خانه کارگر و ستاد عقلانیت که هواداران لاریجانی هستند، لیست مشترک خواهد داد.
طیف اصلاحات - اعتدال علی‌رغم ادعای نامزد نداریم، نه تنها نامزد کافی در انتخابات داشت بلکه سودای ریاست مجلس را هم در سر 
می‌پروراند.
در انتخابات مجلس یازدهم 
تصمیم گرفته شد به دروغ به مردم بگوییم که «کاندیدا نداریم»
در این میان، حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران گفته بود: در انتخابات مجلس یازدهم، لیستی که برای تهران آماده شد، از لیستی که برای مجلس دهم آماده شد، قوی‌تر بود؛ اما تصمیم گرفته شد به دروغ به مردم بگوییم که کاندیدا نداریم».
سردبیر روزنامه هم‌میهن:
 سران جبهه اصلاحات از ترس شکست گفتند
در انتخابات شرکت نمی‌کنیم
محمدجواد روح، سردبیر روزنامه هم‌ میهن نیز گفته بود؛ 
ـ خروجی جبهه اصلاحات با ساختار فعلی این است که در آستانه هر انتخابات اعلام می‌کند شرکت نمی‌کنیم یا شش ماه مانده می‌گویند که «این انتخابات، انتخابات ما نیست» و تلویحاً توصیه می‌کنند نامزد هم نشوید.
ـ در همین انتخابات، شواهد نشان می‌دهد وضعیت از مجالس دهم و یازدهم بهتر است. این ۱۱۰ نفری که در شهرستان‌ها به‌عنوان نامزد مطرح هستند و تعدادی که در تهران هستند، از مجلس دهم خیلی شناخته‌شده‌تر هستند.
ـ وضعیت‌ تایید صلاحیت‌ها از مجلس دهم و یازدهم بهتر است. آن هم در شرایطی که
۹۰ درصد چهره‌های اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا- حتی اعضای دولت روحانی- برای شرکت در انتخابات نامزد نشدند.
ـ واقعیت این بود که اکثریت قریب‌ به‌ اتفاق نامزدهای بالقوه اصلاح‌طلب، خودشان به صحنه نیامدند. ردصلاحیت اصلی، توسط خود جبهه اصلاحات انجام شد.
ـ با تصمیمی که جبهه اصلاحات گرفت، بخش عمده‌ای از آنها که قصد نامزدی داشتند، منفعل و دلسرد شدند. در نتیجه، به نقطه‌ای رسیده‌ایم که مطرح می‌شود کاندیدای قابل قبولی نداریم. درحالی‌که این حرف
اشتباه است.
ـ باید از جبهه اصلاحات پرسید که دقیقاً شما در این انتخابات و در صحنه سیاست، چه می‌کنید؟ ریشه این موضع انتخاباتی، فقط ترس از شکست است. عدم شرکت، هیچ توجیه دیگری
ندارد.
طیف رادیکال از اصلاح‌طلبان که امروز دروغ نامزد نداریم و تهمت خالص‌سازی‌شان بیش از پیش آشکار شده، بار دیگر نشان دادند نه تنها در چارچوب نظام و قانون اساسی فعالیت نمی‌کنند بلکه پادوی آمریکا و اسرائیل هستند و برنامه بیگانگان را پیش می‌برند.