kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی خبر داد

همکاری کشورهای مرتجع عربی با اسرائيل علیه ایران و حزب‌الله

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی می‌گوید که بین «اسرائیل» و «کشورهای عربی سنی» در منطقه علیه ایران و حزب الله روابطی وجود دارد که وی نمی‌تواند آن را باز کند!


«ایسرائیل کاتز» در گفت‌وگو با «واشنگتن پست» به سؤالات این رسانه آمریکایی در‌باره مسائل و تحولات منطقه پاسخ گفته است. آن طور که منابع خبری نوشته‌اند «کاتز» گفته: «همین حالا هم بین اسرائیل و کشورهای عربی سنی در منطقه روابط وجود دارد. ما اجازه نداریم که بگوییم چه روابطی و با چه کشورهایی، اما شامل کشورهایی می‌شود که ما با آنها هیچ توافقنامه صلح یا روابط دیپلماتیک نداریم.» وی در این گفت‌وگو به داشتن روابط تجاری با اردن و عربستان نیز اعتراف کرده است.
وی در ادامه مدعی شد وقتی موضوع جنگ با داعش یا القاعده پیش می‌آید، همه می‌خواهند با اسرائیل همکاری و کار کنند! در‌باره ایران و حزب‌الله نیز همین وضعیت وجود دارد و کشورهای عربی سنی می‌خواهند علیه ایران و حزب‌الله با ما همکاری کنند.»
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که منابع صهیونیستی بارها به همکاری‌های تل‌آویو با تروریست‌ها در سوریه اذعان کرده‌اند. چندی پیش رسانه‌های این رژیم حتی نوشتند، وقت آن رسیده که نتانیاهو علنا حمایت‌های خود از تروریست‌های سوریه را علنی کند.
 وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در ادامه گفته: حالا که رویکرد دولت جدید آمریکا تغییر کرده است،  این به ما ابزارها و حمایت لازم برای تقویت و عمیق کردن مشارکت با کشورهای سنی برای مقابله با ایران و داعش را داده است. و اینکه یکی از اهداف دولت جدید آمریکا، تقویت روابط بین اسرائیل و این کشورها است.
وی در‌باره موضوع فلسطین نیز گفته، «محمود عباس، ضعیف است و به حمایت امنیتی اسرائیل نیاز دارد و حماس هم که اکنون کنترل غزه را در دست دارد.»
گفتنی است پیش از این نتانیاهو گفته بود تنها فایده برجام این است که کشورهای عربی را مقابل ایران و در کنار اسرائيل قرار داد!