kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۶۹۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران:

تخم‌مرغ کیلویی 800 تومان گران شد

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری 800 تومان در چند روز گذشته افزایش یافته و به 5200 تومان رسیده است.



ناصر نبی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری به 5200 تومان رسیده و 800 تومان افزایش قیمت داشته است.
وی افزود: قیمت تخم‌مرغ در اوایل هفته گذشته 4300 تا 4400 تومان بود که به خاطر معدوم‌سازی 10 میلیون قطعه مرغ تخمگذار نرخ آن افزایش یافته است. دلیل این معدوم‌سازی شیوع آنفلوآنزای مرغی بود.
رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران ادامه داد: در کنار عامل کاهش تعداد مرغ تخمگذار به دلیل آنفلوآنزای پرندگان، باید به موضوع افزایش قیمت هر ساله تخم‌مرغ در این مقطع زمانی یعنی 20 بهمن تا 20 اسفند اشاره کرد.
نبی‌پور تصریح کرد: قنادی‌ها و صنایع کیک‌پزی هر ساله در این مقطع خرید عمده‌ای برای تهیه محصولات موردنظر خود انجام می‌دهند که این موضوع نیز در بالا رفتن نرخ تخم‌مرغ برای مردم تأثیرگذار است.
همچنین رئیس انجمن مرغ گوشتی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار گفت: با توجه به هزینه‌های تولید قیمت 7500 تومان تا هشت هزار تومان برای مرغ گرم منطقی است.
محمد یوسفی افزود: قیمت مرغ برای مصرف‌کنندگان کمی افزایش یافته اما باید در نظر داشت که این افزایش قیمت علاوه بر اینکه چشم‌گیر نیست بلکه منصفانه است!
وی افزود: با توجه به هزینه‌های تولید قیمت 7500 تومانی تا هشت هزار تومان برای مرغ گرم منطقی است زیرا باید بتواند هزینه‌های تولیدکنندگان را نیز پوشش دهد.