kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۰۷۱
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس:

بحران شدید بیکاری در لرستان آزاردهنده است

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود هزار میلیارد تومان بودجه امسال استان لرستان است گفت: بیکاری در لرستان یک بحران شدید است که همه را آزار می‌دهد.



محمد بیرانوندی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: بیکاری در استان لرستان به‌گونه‌ای است که در ملاقات‌های عمومی چهار الی پنج‌ساعته با مردم 90 درصد مراجعان درخواست اشتغال دارند.
وی بابیان اینکه در حوزه اشتغال باید کار عمده‌ای در استان صورت گیرد عنوان کرد: در راستای رسیدگی به مشکل بیکاری در استان تیمی مجرب انتخاب و مأمور کرده‌ایم تا مسائل اقتصادی و اشتغال استان را به‌صورت ویژه پیگیری کنند.
وی بیان کرد: در بحث مشکلاتی که لاستیک‌سازی با آن مواجه بود ورود کرده‌ایم و همچنین در بحث نیروگاه برق و مشکلات کارخانه پارسیلون نیز پیگیری شد به‌طوری‌که مدیر کارخانه پارسیلون خلع ید و کنسرسیومی تشکیل و بنا شد به مشکلات این کارخانه رسیدگی شود.
وی خاطرنشان کرد: در بودجه امسال ردیفی تحت عنوان ارتقا شاخص‌های توسعه گنجانده و حدود هشت استان را جدا کرده‌اند که لرستان جز این استان‌ها قرار نگرفته است.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت بیکاری استان لرستان نسبت به سایر استان‌ها بدتر و از طرفی وجود کارخانه‌ها و صنایع در استان کمتر است گفت: در بحث استخدامی‌های غیربومی نیز مطرح کردن آن به نفع استان نیست چراکه اکثر مردم این استان در استان‌های دیگر مشغول کار هستند که اگر خیلی به موضوع غیربومی بودن پرداخته شود ممکن است برای اشتغال این افراد در استان‌های دیگر مشکل ایجاد و آنها را اخراج کنند.
وی اظهار داشت: در بحث بیکاری استان بهترین آمار وجود جوانان بیکار است، و بهتر است آمار بیکاری استان لرستان را دقیق‌تر اعلام کنند تا مردم بدانند وضعیت ما از چه قرار است؛ زیرا همه دولتمردان می‌دانند بزرگ‌ترین معضل استان لرستان بیکاری است
بیرانوندی افزود: آنچه می‌تواند ما را از این بحران نجات دهد فرهنگ استقبال از سرمایه‌گذار و تخفیفات برای سرمایه‌گذاری است تا توانیم به شکل بهتری کارها را پیش ببریم.
وی افزود: اگر کسانی در استان هستند که وضعیت مالی مناسبی دارند در خود استان سرمایه‌گذاری کنند تا جوانان لرستان از این بیکاری نجات پیدا کنند.