kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۰۶۹
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰

صدور 1500 حکم تخریب تغییر کاربری غیرمجاز در روستاهای همدان

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: در حال حاضر 1500 حکم تخریب بناهایی که با اجازه دهیاران و بدون دریافت مجوز قانونی و با تغییر کاربری در روستاها ساخته شده صادر شده است.


سعید گلستانی در نشست مشورتی دهیاران با مدیران قضایی که در فرمانداری همدان برگزار شد، با اشاره به تخلفاتی که در حوزه روستاها صورت می‌گیرد و مشکلاتی که دهیاران در روستاها با آن مواجه می‌شوند، اظهار داشت: در برخی موارد دست دهیاران برای جلوگیری از تخلفات بسته است.
وی از فعالیت ۲۷ گشت در روستاهای استان همدان خبر داد و گفت: این گشت‌ها به محض مشاهده تخلف و تماس دهیاران برای پیشگیری از تخلفات روستایی در حوزه منابع طبیعی و امور آب در محل حاضر شده و از اجرای تخلفات جلوگیری می‌کنند.
وی بر لزوم پیشگیری از تعرضات در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست تأکید کرد و افزود: اگر دهیاران این تعرضات را گزارش نکنند، عده دیگری از روستاییان هم به قانون‌شکنی تشویق می‌شوند و ضرر این کار به همان روستا برمی‌گردد.
گلستانی تجاوز به حریم رودخانه‌ها را یکی از مشکلات و تخلفات حوزه روستایی برشمرد و اضافه کرد: وقتی به حریم قانونی رودخانه‌ها تجاوز می‌شود بستر رودخانه طی چند سال کاهش پیدا می‌کند و در زمان وقوع سیل همان افراد متعرض در معرض تهدید جدی قرار می‌گیرند.
وی دهیاران را موظف به حفاظت از حریم‌های قانونی دانست و گفت: نباید اجازه داد کسی از این منابع طبیعی برداشت شخصی کند و از حریم رودخانه‌ها سوءاستفاده شود.
سعید گلستانی با بیان اینکه برداشت‌های غیرمجاز از آب‌های زیرزمینی و حفر چاه‌های غیرمجاز آسیب جدی در بحث خشکسالی محسوب می‌شود  بر لزوم پیشگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز در راستای حفظ منافع مردم تأکید کرد.