kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۰۵۵
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹

مردم غیزانیه آب آشامیدنی سالم ندارند

استاندار خوزستان با ابراز تاسف از اینکه مردم بخش غیزانیه از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار نیستند گفت: این در حالی است که این بخش به مرکز استان وصل است و مسیر سخت‌ گذری ندارد.


شریعتی یادآور شد:‌ در حال حاضر 23 کیلومتر از لوله‌های آب آشامیدنی غیزانیه که از پمپاژ شیبان آغاز و تا صخیریه ادامه دارد توسط شرکت آب و فاضلاب روستای اهواز در حال اجرا  است ظرف 3 ماه آینده عملیات اجرایی آن به پایان می‌رسد.
وی تشریح کرد: حدود 40 کیلومتر راه روستایی بخش غیزانیه مشکل دارد و روستائیان به شدت از مسیر روستایی رنج می‌برند.
شریعتی با اشاره به مسیر مشرحات از روستای تابع غیزانیه توضیح داد: مردم روستای مشرحات برای آمدن به سمت اهواز باید از مسیر آزادراه بگذرند و گذشتن از مسیر آزادراه برای مردم این روستا همراه با پرداخت هزینه‌های آزادراه است.
وی از مدیرکل راه و شهرسازی درخواست کرد: با توجه به اینکه مشکلات 40 کیلومتر راه روستایی در زمان بارندگی به بالاترین حد خود خواهد رسید در کمترین زمان ممکن پیمانکار و کارهای مربوط به بازسازی راه روستایی غیزانیه را مشخص کند.
مقرر شد ظرف 3 ماه آینده کل منطقه غیزانیه از آب شرب کافی، سالم و بهداشتی برخوردار شود. شرکت گاز موظف شد حدود 216 کیلومتر شبکه گازرسانی را طراحی شده تا پایان سال تحویل پیمانکار بدهد.
مقرر شد هزینه‌های بازسازی 40 کیلومتر راه‌های روستایی بین استانداری، مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت حفاری و پتروشیمی تقسیم شود از مصوبات دومین سفر استاندار به بخش غیزانیه 25 کیلومتری اهواز است.