kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۷۱۲
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹

جلوگیری از تردد خودروهای سنگین بدون یورو 4 از فروردین 96

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: از فروردین سال 96 خودروهای سنگینی که استانداردهای آلایندگی یورو 4 را در تولید رعایت نکرده باشند ، شماره گذاری نخواهند شد و از تردد آنها در جاده‌های برون شهری کشور جلوگیری می‌شود.
سرتیپ موسی امیری درگفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا در آمل افزود : از ابتدای فروردین ماه سال آینده مبنای شماره‌گذاری برای تمامی خودروهای سنگین و نیمه سنگین مسافربری یا باری داشتن استاندارد یورو 4 است .
وی گفت که اعمال استاندارد یورو 4 در شماره‌گذاری خودروهای سنگین مسافربری درون شهری از مهر ماه امسال آغاز شد.
امیری الزام پلیس برای خودروهای سبک را رفتن به سمت مراحل استانداردهای یورو 5 دانست و گفت: البته این انتظار وجود دارد که نسبت به تولید سوخت یورو 4 در کشور نیز اقدام شود چون همه اینها امنیت بیشتر و سلامت را برای مردم به همراه خواهد داشت.
جانشین رئیس‌پلیس راهور ناجا همچنین به روند کاهشی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در جاده‌های کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به آمار سازمان پزشکی قانونی در 8 ماه امسال تلفات ناشی از تصادفات و اتفاقات رانندگی 2 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است هر چند این میزان رضایت‌بخش نیست و باید بیشتر کاهش یابد.
امیری شتاب دادن به روند کاهشی تلفات جاده‌ای را نیازمند بهره گیری بیشتر از تجهیزات هوشمند مانند نصب دوربین‌های کنترل سرعت و تصادفات در راه‌های کشور دانست.
وی گفت که هم ‌اکنون حدود 2 هزار کیلومتر از مسیرهای مواصلاتی کشور تحت پوشش دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات قرار دارد.