kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۷۱۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹

کشف 113 کارتن روغن ترمز قلابی

رئیس ‌مرکز گشت‌های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی تهران از کشف 113 کارتن روغن ترمز تقلبی به تعداد هزار و 808 بطری خبر داد.
بهمن حسن بیگی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: با شکایت نماینده حقوقی یکی از شرکت‌های خارجی تولید‌کننده روغن ترمز از یک واحد صنفی، این کالاهای تقلبی در انبار این واحد کشف شد و پرونده درحال بررسی بیشتر است.
حسن بیگی افزود: در این بازدید نمایندگانی از کارشناسان بازرسی و نظارت اصناف و نماینده حقوقی این شرکت حضور داشتند و آن فرد ادعا می‌کرد که این کالاها را فقط در انبار نگهداری می‌کند و مبلغ آن را هنوز واریز نکرده است.
وی با بیان اینکه پرونده‌ای به عنوان تخلف در فروش کالاهای تقلبی به میزان 235 میلیون ریال تشکیل شده است، گفت: در پی یافتن مکان بسته بندی این کالاهای تقلبی هستیم.
رئیس ‌مرکز گشت‌های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی تهران افزود: این روغن ترمز در خودروهای خارجی استفاده می‌شود و انواع اصلی آن تا 62 درجه سانتیگراد یخ نمی‌زند اما اقلام تقلبی آن در صفر درجه یخ می‌زند و پرونده‌های زیادی به تعزیرات درخصوص مرگ و میر ناشی از تصادف به سبب مصرف این روغن‌های ترمز در دست داریم.
به گفته وی، این روغن ترمز در یکی از خودروهای خارجی هم در عملکرد ترمز و هم در عملکرد فرمان اثر می‌گذارد و مصرف مدل‌های تقلبی آن به ویژه در مکان‌های سردسیر کشور مشکلات فراوانی ایجاد کرده است.