kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۴۸۵
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323



* جناب آقای ظریف؛ با اینکه اعتراف به غیرقابل اعتماد بودن وزیر خارجه آمریکا با توجه به از حرکت ایستادن، چرخ هسته‌ای و بی‌حاصل بودن برجام و رکود شدید ناشی از آن، دیرهنگام بود، امیدوارم پشیمانی شما،‌مقدمه‌ای برای اتکا به توان داخلی و همکاری با نقدهای سازنده باشد.
دکتر طوسی‌زاده- اصفهان
* آقایان! آمریکا که کارنامه‌ای مشخص و غیرقابل اعتماد داشت چرا به جای ما به آن‌ها اعتماد کردید؟
0191---0935
* با توجه به نتیجه کنونی برجام و رونمایی از حقوق شهروندی، آیا زمان آن نرسیده که دولت با مردم صادق باشد و به نقدها احترام بگذارد؟ اگر غیر از این باشد حقوق شهروندی هم یک وعده مثل وعده برجامی بی‌حاصل خواهد بود.
4475---0938
* آقای روحانی، شما دغدغه کشور را در حقوق شهروندی دانستید در حالی که 3 سال قبل نان سفره مردم را به برجام گره زدید. اعتماد به کسی که به عنوان نماینده یک کشور در قوه مجریه است وظیفه است اما مردم انتظار دارند که نماینده‌شان در قوه مجریه با آنان صادق باشد و از حاشیه دوری کند. رأی مردم نه جناح می‌شناسد و نه حزب، بلکه یک اقدام انقلابی در مسیر ساختن ایرانی سربلند است.
3866---041
* رشد اقتصادی دولت 7/4 درصد اعلام شده است. ولی در صحنه واقعیات بدهکاری دولت به دستگاه‌های مختلف، دلار بالای 4 هزار تومان، رکود بازار و آمار بیکاری و... نمی‌تواند نشانه رشد اقتصادی باشد. دولت باید نحوه محاسبه این آمار اقتصادی را برای مردم تشریح کند.
0883---031 و 7349---021
* آقای روحانی باز مجدداً گفتند که رأی مردم رئیس جمهور را انتخاب می‌کند ولی ایشان هیچ بار نگفتند که پاسخ رئیس جمهور به اعتماد مردم و برآورده کردن خواسته‌ها و رفع کاستی‌های کشور چیست؟! البته بارها آقای رئیس جمهور پاسخ نقدها را با واژه‌هایی جواب دادند که انتقادپذیر نبودن ایشان را نشان می‌داد.
5468---021
* دولت به جای عذرخواهی از فرهنگیان به دلیل تأخیر طولانی مدت پاداش این عزیزان مکرراً در رسانه از پرداخت معوقات فرهنگیان می‌گوید و به جای واریز آن با تکرار ادعای خود به آبروی فرهنگیان خدشه وارد می‌کند. این کار نقض حقوق شهروندی فرهنگیان است، چون بی‌احترامی به این قشر فرهیخته است.
4067---099
* آقای رئیس جمهور که منشور حقوق شهروندی را به رخ دیگران می‌کشند همان شخصیت محترمی است که منتقدین را با عبارت بی‌سواد مورد خطاب قرار داده و آنان را به جهنم حواله داد. اگر این منشور حقوق را هم نداشت چه ناسزاها که باید می‌شنیدیم.
احمدزاده از تهران
* آقای هاشمی به بوشهر سفر کردند و سفرایشان بوشهر را به شهری امنیتی مبدل ساخته و حتی عبور و مرور وسایل نقلیه در برخی از مناطق بوشهر با محدودیت روبه‌رو شده است! چرا مردم از امور روزمره باید محروم شوند تا شخصیت‌ها بتوانند به آن شهر بروند؟ این انصاف نیست.
9731---0917
* دولت اگر کارآمد باشد و تلاش کند شاید بتواند در طی 5 سال به رشد اقتصادی 8 درصد دست پیدا کند. نه اینکه طی یک سال چنین اتفاقی بیفتد. این آمارهایی که به آقای رئیس‌جمهور می‌دهند بیشتر شبیه شعبده‌بازی است.
3297---0990
* ترکیه و سیاست‌های اشتباهی که در منطقه داشت موجب چرخشی پرخسارت برای این کشور شد، این مورد درسی برای برخی از آقایان در کشورمان باید باشد که دنباله‌رو هوس غربی‌ها هستند و به بزک کردن توطئه‌ها ادامه می‌دهند.
سرابی
* در جامعه‌ای که قشر ضعیف حتی از داشتن مسکن مهر محروم است و گروهی از اغنیا و مسئولان در خانه‌های میلیاردی اشرافی از امکانات رفاهی عالی بهره‌مند هستند، چگونه می‌شود دم از حقوق شهروندی زد؟
2811---021
* کاش تمام رسانه‌ها با رسیدن به چرایی موضوع حقوق‌های نجومی جلوی سوءاستفاده های بعدی را می‌گرفتند. براساس اسنادی که منتشر شد دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی با دستور مقام بالاتر اجرائی مجوز دریافت مبالغ کلان را گرفته‌اند، تا زمانی که موضوع از ریشه بررسی و حل نشود باید شاهد افشاگری‌های تأسف‌بار دیگری باشیم.
1149---0912
* منشور حقوق شهروندی در دین مبین اسلام وجود دارد. اسلام از سهم همه مردم در بیت‌المال سخن گفته است اما اکنون در زمانی دم از منشور شهروندی زده می‌شود که شاهدیم دست درازی به بیت‌المال با عناوین مختلف توجیه می‌شود.
5098---021
* پس از دست‌درازی به صندوق ذخیره فرهنگیان آیا قوه‌قضائیه در برخورد با مفسدان، تنها به بازگرداندن پول‌ها اکتفا کرده است و این افراد را محاکمه نمی‌کند؟ اگر دزدی از بیت‌المال با بازگرداندن پول‌ها خاتمه می‌یابد پس حضور قوه قضائیه در برخورد برای پیشگیری از تکرار این موارد چه می‌شود؟!
0097---0919
* تغییرات کنکور کارشناسی ارشد با این که 4 ماه تا موعد امتحانات کنکور باقی مانده خلاف قانون است از مسئولین سازمان سنجش درخواست رسیدگی دارم.
0907---021
* چرا باید خبر تصویب نهایی تحریم‌ها علیه ایران در آمریکا برای رعایت حال دولتمردان کدخدا باور در ردیف اخبار درجه سه و در بین اخبار دیگر رسانه ملی پخش شود؟ پس حفظ منافع ملی کشور چه می‌شود و چرا جایگاه آن با گروگان بودن بودجه صدا و سیما تغییر کرده است؟
7911---0939
* اردوغان به خاطر پول شیخ‌نشین‌های منطقه و استفاده از گروهک تکفیری داعش منطقه را به آتش کشیده و با هدایت تجمع اراذل و اوباش به سمت سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا اقدام می‌کند تا کدخدای آمریکایی‌اش را راضی کند. کنفرانس‌های ضدایرانی برگزار می کند و فیلم‌ها و سریال‌هایش متلاشی‌شدن خانواده‌ها را هدف‌‌گذاری کرده است. حالا آزاد کردن سفر به ترکیه (ظاهرا بدون ویزا) برای تجارت بیشتر مدنظر دارد! ولی گویا برای دولت جان ایرانی ها ارزشی ندارد! چرا؟!
حکیمی
* دلسوزان نظام هشیار باشند قضیه برجام درعقد قراردادهای خرید هواپیما تکرار نشود. یعنی اینکه پول‌ها را بگیرند و از تحویل هواپیما خودداری کنند.
7168---0903
* معاون سازمان انرژی اتمی می‌گوید آب سنگین اراک ارزشی ندارد که بخواهیم دوباره هزینه کنیم و آن را به حالت اول برگردانیم چرا که قصد داریم مدل جدیدتری بسازیم؟! یعنی این همه چانه‌زنی و سه سال رفت و آمد و نشست و برخاست با بیگانگان برای هیچ بوده است؟!
روشنایی
* چرا شرکت مخابرات علاقه‌ای به حفظ و تعمیر و نگهداری تلفن‌های همگانی کارتی نشان نمی‌دهد؟ هنوز که هنوز است به‌رغم کثرت وسایل ارتباط جمعی وجود این نوع تلفن‌ها در محله‌های مختلف شهر یک نیاز است.
6263---0938
* اگر رشد 7/4 درصدی ادعای دولت راست هم باشد ناشی از افزایش قیمت یا میزان فروش نفت خام است. چیزی که نمی‌تواند مایه مباهات باشد.
1160---0930