kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۹۹۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷
زاکانی:

مشکلات کنونی برجام بخاطر رعایت نشدن پیش‌شرط‌ها توسط دولت است

نماینده سابق مجلس گفت: سند برجام در کشور در هیچ‌جا تصویب نشد و تنها مجلس، شورای عالی امنیت و مقام معظم رهبری پیش‌شرط‌هایی را مطرح کردند که متأسفانه این پیش‌شرط‌ها توسط دولت رعایت نشد.


علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش (از فتنه تا برجام) که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در این دانشگاه برگزار شد، گفت: برخی از مسئولان ما بر این باورند که مشکلات کشور باید توسط خارج از کشور حل شود و احساس می‌کنند تنها راه رفع مشکلات رابطه با آمریکا است و این باور غلط را القاء می‌کنند که ما نمی‌توانیم در مقابل دشمن بایستیم و متأسفانه مکرراً حرف‌هایی را می‌زنند که درست نیست مانند اینکه سایه جنگ روی کشور است، در صورتی که مسئولان دولتی و غیردولتی در کمیسیون برجام همه بر این اعتقاد بودند، اگر آمریکا می‌توانست به کشور ما حمله کند، لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد. زاکانی افزود: متأسفانه اتفاقی رخ داد که در آن برخی به‌دنبال منافع‌شان بودند. یک عده در زمان تحریم‌ها در این کشور کاسبی کردند که باید معلوم شود اینها چه کسانی بودند و اتفاقاً این مسئله خیلی خوب است، اما از آن‌طرف وقت آن است که دولت به مردم گزارش دهد چه کسانی در تحریم‌ها و بعد از تحریم‌ها به‌دنبال کاسبی بودند. اسنادی که ما داریم این مسائل را نشان می‌دهد.
به گزارش فارس، وی در ادامه گفت: سند برجام در کشور در هیچ‌جا تصویب نشد و تنها مجلس، شورای عالی امنیت و مقام معظم رهبری پیش‌شرط‌هایی را مطرح کردند که متأسفانه این پیش‌شرط‌ها توسط دولت رعایت نشد.