kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۸۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
امام‌جمعه موقت قم:

جدا کردن عاشورا از سیاست و انقلاب دیدگاه شیعه انگلیسی است

امام‌جمعه موقت قم با انتقاد از برخی گفته‌ها و نوشته‌ها به منظور سکولاریزه کردن مراسم‌های عزاداری محرم و صفر، گفت: پیام اصلی عاشورا نفی سکولاریسم و تاکید بر سیاست دینی و انقلابی است.

قم - خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز‌جمعه قم افزود: جدا کردن عاشورا از سیاست و انقلاب دیدگاه شیعه انگلیسی است که هدف آن فراهم کردن زمینه سکولاریزه شدن جوامع اسلامی می‌باشد.
وی اظهار داشت: امروز به صحنه بین‌المللی نگاه کنید و ببینید که هر جا فلسفه قیام عاشورا نفوذ کرده اراده مردم را بر نفی سلطه و استبداد و دیکتاتوری و ظلم‌ستیزی با وجود موانع سخت از جمله شکنجه و قتل‌عام، معطوف داشته است.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به وضعیت بحرین، یمن، عراق و سوریه، خاطرنشان کرد:‌استقلال‌طلبی و نفی سلطه از آثار و برکات اهتزاز پرچم عاشورا است و ملت ایران همواره پشتیبان ملت‌های آزاده و صهیونیست  ستیز و ضدمستکبر خواهد بود.
امام‌جمعه موقت قم با بیان اینکه باید در برپایی آئين‌های عاشورایی معرفت افزایی، ‌ایثار و اخلاص و دوری از خرافات و هر حرف و عملی که موجب وهن دین باشد سرلوحه هیئات مذهبی قرار گیرد،‌گفت: عاشورا با امر به معروف و نهی از منکر گره خورده است و حقیقت عاشورا اقامه همین واجب الهی است.
امام‌جمعه موقت قم در ادامه با اشاره به برخی خبرها مبنی بر اجرای کنسرت در این شهر، تصریح کرد: قم پایگاه انقلاب و اسلام و مراجع معظم تقلید است و چنین اقداماتی آنها را آزرده‌خاطر نموده است، نباید نسبت به ارزش‌های اسلامی و نظرات مراجع بی‌توجهی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه ارزش‌های اسلامی باید در تمام نقاط کشور مورد احترام همگان باشد، تاکید کرد: هیچ‌کس حق ندارد در برابر بی‌احترامی به ارزشها ساکت بماند و کوتاه بیاید و ما در این مورد کوتاه نخواهیم آمد.
حجت‌الاسلام اعرافی با تقدیر از برخی مسئولان که قول داده‌اند در موضوع کنسرت‌ها جبران مافات کنند،‌ گفت: لازم است قاطعانه نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت کرد و حرمت مراجع تقلید را نگه داشت.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به هفته نیروی انتظامی از آنان تقدیر کرد و اظهار داشت: این نیروی زحمتکش با 50 مورد و عنوان خدمتی بار سنگینی بر دوش دارد و لازم است همه دستگاه‌ها و نیز مردم آنها را در جهت ایفای مسئولیتشان حمایت و مساعدت نمایند.
امام‌جمعه موقت قم در پایان موضوع تداوم زندانی بودن شیخ زکزاکی با وجود جراحت جسمی و وضعیت شیخ عیسی قاسم در بحرین را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم کشور ما و در کنار آنها مراجع و طلاب و حوزه‌های علمیه نگرانی خود را در این مورد ابراز می‌دارند. وی خواستار پایان سخت‌گیری‌ها بر این دو عالم روحانی شد.