kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۶۴۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴

تدابیر ویژه امنیتی در کربلا برای حفاظت از زائران حسینی(ع)

واحدهای ارتش و بسیج مردمی عراق تدابیر امنیتی گسترده ای را برای حفاظت از عزاداران دهه محرم در شهر مقدس کربلا به اجرا درآورده‌اند.



«حازم الخالدی» عضو شورای استانی کربلا به خبرگزاری فارس گفت: واحدهای بزرگ نظامی با پشتیبانی بسیج مردمی، در مناطق حساس (استان و شهر) کربلا مستقر شدند (و از هم اکنون) مانع نفوذ (احتمالی) عناصر تروریستی به این استان هستند. به گفته الخالدی، از آنجا که داعش در جبهه‌های نبرد، شکست‌های سختی را متحمل شده است، احتمال دارد زائران و عزاداران را در دهه محرم هدف قرار دهد.به همین خاطر، واحدهای نظامی و امنیتی با هوشیاری کامل، همه چیز را تحت نظر دارند.عضو شورای استانی کربلا گفت: انتظار می‌رود در ماه محرم و صفر و به خصوص اربعین امام حسین(علیه‌السلام) میلیون‌ها زائر از همه کشورهای اسلامی و عربی عازم کربلا شوند و این باشکوه‌ترین اجتماع بشری در امنیت کامل خواهد بود.الخالدی افزود: شورای استانی کربلا با همکاری وزارت بهداشت و وزارت حمل و نقل عراق، تلاش گسترده‌ای را برای ارائه خدمات کافی به زائران حسینی(ع) به عمل خواهند آورد.
عملیات موصل بدون خارجی‌ها
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد، هیچ یک از افراد نیروی زمینی کشورهای خارجی در عملیات آزادسازی «موصل» شرکت نخواهند داشت.
پیش از این اعلام شده بود که واحدهایی از ارتش ترکیه و شماری از تفنگداران آمریکایی در این عملیات شرکت می‌کنند.یحیی رسول افزود که این عملیات کاملاً عراقی خواهد بود و به عبارت دیگر، این عملیات از برنامه‌ریزی تا اجرا، به دست نیروهای ارتش، پلیس و بسیج مردمی صورت می‌گیرد.سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد که حضور نیروهای ائتلاف آمریکایی در عراق برای تبادل اطلاعات و انجام دادن حملات هوایی علیه مواضع گروه تروریستی داعش و آموزش و مسلح کردن نیروهای عراقی است و همه این موارد ومأموریت‌ها با موافقت دولت مرکزی عراق صورت می‌گیرد. در ارتباط با عملیات موصل، «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق نیز گفت، نیروهای ارتش ترکیه هیچ نقشی در آزادسازی این شهر نخواهند داشت.عبادی با رد کردن خبر زمان آغاز عملیات، که از طرف رئیس جمهور ترکیه، 19 اکتبر (29 مهر) اعلام شده بود، گفت: زمان آغاز عملیات به خاطر تأمین امنیت جانی غیرنظامیان، بعداً مشخص خواهد شد.وی گفت: بعد از اینکه از آمادگی نیروهای خود مطمئن شدیم،‌تاریخ این عملیات را اعلام خواهیم کرد. همزمان از عراق خبر رسید، نیروهای مسلح این کشور در استان غربی «الانبار» عملیات آزادسازی منطقه «جزیره الدولاب» را آغاز کردند. از جزئیات این عملیات و تلفات احتمالی عناصر داعش خبری نرسید.