kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۶۴۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴
اعتراف بی‌سابقه وزیر خارجه فرانسه:

غرب تروریست‌ها را به خوب و بد تقسیم کرده‌است

وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی بی‌سابقه اذعان کرد که غرب تروریست‌ها را به خوب و بد تقسیم کرده در حالی که برخی «گروه‌های میانه‌رو» که مورد حمایت آمریکا هستند با القاعده رابطه نزدیکی دارند.


«ژان مارک آیرو» در مصاحبه با روزنامه «لیبراسیون» در اظهاراتی بی‌سابقه و جنجالی از رفتارهای غرب در مواجهه با تروریست‌ها انتقاد و اذعان کرد که تقسیم تروریست‌ها به بد و خوب اشتباه است چرا که همه این تروریست‌ها خطرناک هستند و با یکدیگر رابطه نزدیکی دارند.
وی افزود: «ما علاوه بر داعش با جبهه النصره هم در حال نبرد هستیم اما با این وجود برخی گروه‌های معارض میانه‌رو هم خطرناک هستند و با این تروریست‌ها رابطه نزدیکی دارند. این مسئله‌ای است که بارها روس‌ها آن را مطرح کرده‌اند که قابل درک است و واقعیت دارد.»
به گزارش فارس، وزیر خارجه فرانسه این را هم اضافه کرد که «گروه‌ها به رغم تغییر نام، همان جنبش‌های تروریستی که نماینده القاعده هستند می‌باشند و ما باید بین آنها تفکیکی قائل شویم.»
به گفته مارک آیرو «ما نباید اشتباهاتی را که در گذشته اتفاق افتاد تکرار کنیم مثل زمانی که در افغانستان می‌خواستند بین تروریست‌های خوب و بد تفاوت قائل شوند.»
مصاحبه وزیر خارجه فرانسه یک هفته پس از آن انجام می‌شود که آتش‌بس مورد توافق مسکو و واشنگتن به دلیل حمله آمریکا به مواضع ارتش سوریه و پس از آن حمله به یک کاروان امدادی در حلب شکست خورد.
پیش از آن هم روسیه به عنوان مسئول نظارت بر آتش‌بس بیش از 300 مورد نقض آتش‌بس توسط معارضان (بخوانید تروریست‌ها) را گزارش کرده بود. مسکو می‌گوید بر اساس توافق دوجانبه قرار بود آمریکا گروه‌های معارض همکار با القاعده را معرفی کرده و آنها را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد اما واشنگتن از انجام این کار هم خودداری کرده است.
ماجرای تقسیم تروریست‌ها به خوب و بد نیز اصولا پس از آن آغاز شد که تروریست‌های تکفیری با انجام جنایت‌های هولناک، جای هیچ دفاعی را برای غرب به عنوان حامیان اصلی آنها نگذاشتند و غربی‌ها نیز برای حفظ ظاهر هم که شده، آنها را به دو دسته تقسیم کردند تا بدین وسیله راه حمایت‌ها از آنها بسته نشود.