kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۴۶۸
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

دریافت کنندگان حقوق‌های نجومی لیاقت مسئولیت ندارند



امام جمعه موقت تهران گفت: معنای عذرخواهی‌های مسئولان دولتی این است که پرداخت‌های غیرمتعارف به برخی مدیران دولتی غیرقانونی بوده و وجهه قانونی نداشته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: حق مسلم کشور است که توان دفاعی و تهاجمی جمهوری اسلامی ایران را بالا ببرد و این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری بود، در دنیای امروز که قدرت‌های زورگو و فاقد اخلاق انسانی از هیچ جنایتی مضایقه نمی‌‌کنند، از کشتار انسان‌ها هیچ ابایی ندارند، در چنین دنیایی توسعه صنایع دفاعی کشور امری کاملا طبیعی و حق مسلم ماست.
وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که چرا باید تئاتر یا فیلمی طوری ساخته شود که تیشه به ریشه ایمان جوانان بزند؛ این تعبیر رهبر معظم انقلاب بسیار سنگین است؛ چرا باید این گونه باشد؟ رهبر معظم انقلاب عملکرد دستگاه‌های فرهنگی را در دو سطح آفندی و پدافندی ضعیف ارزیابی کردند، آیا نباید در این شرایط مسئولان فرهنگی کسی را که عمرش را در خدمت به دین و انقلاب اسلامی ایران گذرانده به فردی که در تمام عمر خود قدمی در راه دین و انقلاب خود برنداشته و حتی گاهی ضربه نیز زده است، ترجیح دهند؟!
آیت‌الله موحدی‌کرمانی تصریح کرد: تذکرات رهبر معظم انقلاب بسیار مهم هستند و ان‌شاءالله مسئولان مربوطه باید آنها را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه موقت تهران گفت: طبق فرمایشات رهبر انقلاب، اعتماد مردم و جوانان به علت حقوق‌های نجومی ضربه فراوانی خورده است، این موضوع کمی نیست. وقتی اعتماد مردم سلب شود یعنی ما مردم را از دست می‌دهیم در حالی که مردم سرمایه این نظام هستند، مردم و جوانان این حقوق‌های نجومی را با حقوق‌های خود مقایسه می‌کنند. براساس چه معیار و امتیازی و به دلیل انجام کدام کار ویژه این حقوق‌های بالا به آنان پرداخت شده است، این سوالات اساسی است که باید پاسخ داده شود. البته مقام معظم رهبری هم در این زمینه تذکر دادند.
وی تاکید کرد: در موارد بجا و لازم، قوه قضاییه نیز باید ورود و با متخلفان برخورد کند چون موضوع ساده نیست، از دولت محترم تشکر می‌‌کنم که وارد موضوع شد و گام مهمی در این زمینه برداشته است مخصوصا بیانی که رئیس‌جمهور محترم دارد که نباید ذی‌نفعان در تعیین حقوق‌ها و درآمدهای خودشان عامل و دخیل باشند، نباید ذی‌نفع، خودش برای خود حقوق تعیین کند. معلوم است که دراین شرایط چه اتفاقی می‌افتد، آنان حقوق‌های کلانی برای خودشان تعیین می‌کنند.
آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: سطحی برای دریافتی‌های مدیران دولتی تعیین شد که اقدام مناسبی بود، البته باید تمامی دریافتی‌ها و درآمدها بیش از آن سطح تعیین شده نباشد. گاهی متاسفانه مطرح می‌شود که آقایانی که این حقوق‌های نجومی را دریافت کردند، طبق قانون بوده است، بنده از این موضوع در تعجبم؛ اگر واقعا این حقوق‌ها قانونی بوده و آنان اقدام غیرقانونی انجام ندادند، چرا مسئولان مربوطه از مردم عذرخواهی می‌کنند؟ کاری که قانونی انجام شده نیازی به عذرخواهی ندارد.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: چرا آقای نوبخت سخنگوی دولت از مردم به علت حقوق‌های نجومی برخی مدیران دولتی عذرخواهی کرد؟! چرا وزیر دادگستری عذرخواهی کرد؟ به نظرم شخص آقای رئیس‌جمهور هم از مردم به دلیل حقوق‌های نامتعارف برخی مدیران دولتی عذرخواهی کرد. معنای این عذرخواهی‌ها این است که پرداخت‌های غیرمتعارف به برخی مدیران دولتی غیرقانونی بوده و وجهه قانونی نداشته است، حقوق‌های نامتعارف حداقل وجهه شرعی را ندارد.
وی برهمین اساس یادآور شد: در این شرایط باید یک اقدام جدی و برخورد مناسب انجام شود، آیا آقایانی که این حقوق‌های کلان را دریافت کردند، نمی‌دانند که نظام اسلامی بر پایه عدل و انصاف مستقر است؟ کجای این حقوق‌های نجومی عدل و انصاف وجود داشت.
آیت الله موحدی کرمانی افزود: فردی حقوق 40 یا 50 میلیون تومانی هر ماه دریافت می‌کند از طرفی یک کارگر ساعت‌ها کار می‌کند و هر ماه حقوق یک یا دو میلیون تومانی دریافت می‌کند؛ کجای این عدالت و انصاف است؟ اگر این آقایان می‌دانستند که نظام اسلامی بر پایه عدل و انصاف مستقر است چرا این حقوق‌های نجومی را دریافت کردند و اگر هم نمی‌دانستند که شایستگی مسئولیت در نظام اسلامی را ندارند، فردی که نمی‌داند پایه نظام اسلامی بر عدل استوار شده، لیاقت مسئولیت در این نظام اسلامی را ندارد.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: باید پرسید اگر براساس آیین‌نامه‌ای که مغفول مانده، پول کلانی را مقابل این مدیران دولتی گذاشتند،آیا آنان باید آن پول را این گونه تصاحب کنند؟ خود را مستحق این دریافت‌های کلان بدانند؟ بنده این مدیران را به تقوای الهی توصیه می‌ کنم، انسانیت، دین، شرف و کرامت انسانی خود را با مطاعی فانی و دنیوی نابود نکنید، حیف است.
وی با اشاره به مناسک حج و ماه ذی‌الحجه، ابراز داشت: آل‌سعود که عمال مزدور آمریکا هستند، مگر می‌گذارند مسلمین از حج بهره‌مند شوند؟ مگر اجازه می‌دهند یک روشنگری به وجود آید؟ مگر می‌گذارند آزادانه حجاج ابراز برائت، انزجار و تنفر از دشمن شماره اول‌شان که آمریکاست، داشته باشند.
آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به حادثه خونین منا، گفت: حادثه دلخراش و ننگین منا را هیچ گاه فراموش نکرده و نخواهیم کرد، این حادثه بسیار غم‌انگیز و دلخراش و جانکاه بود، این چنین با میهمانان خداوند برخورد کردند و آنان را در منا و در کنار خانه خدا کشتند، صاحب‌نظران می‌گویند اگر بالای سر این حجاج آب پاشیده می‌شد، عده زیادی از آنان زنده می‌ماندند اما آنان این کار را هم انجام ندادند و جنایت را در منا به حد اعلاء رساندند، از خداوند می‌خواهیم این نظام سفاک و قتال آل‌سعود را هرچه سریع‌تر نابود گرداند.
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:
برجام باید به عنوان سند خیانت و غیرقابل اعتمادبودن آمریکا نام‌گذاری شود
به گزارش خبرگزاری فارس، متین منتظمی، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران تصریح کرد: آمریکا، انگلیس، اسرائیل و سایر دشمنان قسم خورده این مرز و بوم بارها و بارها در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که مانع پیشرفت ایران و ملت آن خواهند بود و در طول تاریخ هر کشوری که به آنها اعتماد کرده است، چیزی جز ذلت عایدش نشده است با این همه جای سوال دارد که چرا عده‌ای از مسئولین با آغوش باز و ولع تمام، خواستار غش کردن برای چهره بزک شده این دشمنان جمهوری اسلامی ایران هستند.
وی تاکید کرد: عده‌ای که بر حسب حرف غرب و آمریکا آب خوردن و معیشت مردم را به برجام گره زده بودند باید بدانند سخت در اشتباه بوده‌اند و باید شفاف با ملت سخن بگویند و اعلام کنند که برجام نه تنها سندی برای عزت ایران اسلامی نیست بلکه باید به عنوان برگ زرینی تحت عنوان سند خیانت و غیرقابل اعتماد بودن شیطان بزرگ نام‌گذاری شود. منتظمی گفت: مطالبه جنبش دانشجویی و مردم ایران اسلامی این است که قرار دادهای نفتی به صورت شفاف و دقیق در خانه ملت بررسی شده و اجازه داده نشود تا شرکت‌هایی که خون و حق این ملت را در کرسنت‌ها و قبل‌تر از آن به شیشه گرفته‌اند، دوباره راهی برای نفوذ به کشور داشته باشند.
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه با اشاره به ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی، اظهار داشت: اکنون چند ده روز از تاکید مقام معظم رهبری برای مقابله با فیش‌های نجومی می‌گذرد اما همچنان اقدام قاطع و در خور شانی با این افراد که به ناحق بیت المال مسلمین را به تاراج برده‌اند انجام نمی‌گیرد، در حالی که انتظار می‌رفت با این افراد به شدت برخورد شود.
این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: مطالبه ملت شریف ایران و دانشجویان این است که قوه قضاییه با قاطعیت نسبت به تاراج کنندگان بیت‌المال مسلمین وارد عمل شود و اجازه ندهد عده‌ای دوباره طمع دست درازی به بیت‌المال را داشته باشند. وی ابراز داشت: اما دیگر مسئله مهمی که نباید از آن غافل شد محیط زیست است. متاسفانه دریاچه ارومیه، گرد و غبار خوزستان و سایر استان‌های کشور و سایر مسائل زیست محیطی در حاشیه برخی فعالیت‌ها و موضع گیری‌های سیاسی قرار گرفته است.
منتظمی در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات دانشگاه‌ها، تاکید کرد: مسایل دانشگاه، مهمترین دغدغه دانشجویان انقلابی است. علی‌رغم تاکید رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تشکل‌های انقلابی، برخی از مسئولین به جای ارج دادن به این موضوع از تشکل‌ها و دانشجویان انقلابی به دلیل گذاشتن علامت «تعجب» به دستگاه قضایی شکایت کرده‌اند، آیا این اقدام چیزی جز خدشه‌دار کردن روحیه مطالبه‌گری دانشجویان نیست؟