kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۱۵۳
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶

اخبار کوتاه



گزارش استیضاح فانی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد
گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره طرح استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش برای طی مراحل قانونی با 67 امضا تقدیم هیئت رئیسه پارلمان شده است.
به گزارش فارس جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی 17 مردادماه طرح استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش را برای طی مراحل قانونی و بررسی تقدیم هیئت رئیسه مجلس کردند. این طرح به کمیسیون آموزش و تحقیقات پارلمان ارجاع شد و این کمیسیون پس از برگزاری جلساتی با حضور امضاکنندگان طرح استیضاح و وزیر آموزش و پرورش، گزارش خود مبنی بر قانع ‌نشدن امضاکنندگان از توضیحات فانی را تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان کرد تا این هیئت در این باره تصمیم‌گیری کند.

تجربه‌های دفاع مقدس را در اختیار عراق و سوریه قرار دادیم
دبیر کل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره آخرین تحولات عراق و منطقه گفت‌و‌گو کرد.
علاءالدین بروجردی در این دیدار با تاکید بر کمک‌های ایران به عراق ادامه داد: ما تجربه‌های دوران دفاع مقدس را به صورت پیوسته در اختیار عراق و سوریه قرار دادیم و تشکیل الحشد الشعبی در عراق یک گام مبارک بود. وی در خصوص موضع ایران در قبال آینده عراق تصریح کرد: ما مخالف تجزیه عراق هستیم و عراق باید به صورت یکپارچه باقی بماند، این به نفع ملت عراق و امت اسلام است. البته علی‌رغم تمام فشارهای آمریکا و هم پیمانانش، نقشه این کشورها در منطقه شکست خورد.
دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء نیز در این دیدار، با تاکید بر ادامه محاصره شهر حلب گفت: کشورهای مختلف از جمله ترکیه و عربستان به دنبال شکست محاصره حلب بودند و توانستند که به صورت جزئی این محاصره را بشکنند، اما ما دوباره محاصره را ترمیم کردیم و اکنون منطقه راموسه در استان حلب زیر آتش ما قرار دارد.
به گزارش فارس شیخ اکرم الکعبی در خصوص حضور رزمندگان مقاومت در عراق تصریح کرد: نیروهای ما در قالب حشد الشعبی در عراق حضور دارند و هزاران رزمنده عراقی اکنون در قالب مقاومت اسلامی نُجَباء بر ضد داعش در این کشور می‌جنگند.

انتقال 23 زندانی ایرانی از افغانستان به داخل کشور
معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه کشورمان از انتقال 23 زندانی ایرانی از افغانستان به داخل کشور خبر داد.
حسن قشقاوی اظهار داشت: با پیگیری سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، وزارت امور خارجه و اداره کل همکاری‌های بین‌المللی وزارت دادگستری در چارچوب موافقتنامه انتقال محکومان در حبس، بین جمهوری اسلامی ایران و  افغانستان مصوب اسفند ماه سال  1388 مجلس شورای اسلامی و براساس سومین نشست کمیسیون مشترک کنسولی بین دو کشور، 21 نفر از هموطنان محکوم به حبس در زندان‌های افغانستان به ایران منتقل شدند. در این راستا طی روز‌های آینده دو نفر دیگر از ایرانیان زندانی در افغانستان به ایران انتقال خواهند یافت.