kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۰۲۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

نابود کردن زیرساخت‌ کارت سوخت درست نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای کارت سوخت در حوزه جلوگیری از قاچاق گفت: نابود کردن زیرساخت کارت سوخت اقدام درستی نیست.


علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: در جلسه علنی مجلس، نمایندگان به تک نرخی شدن سوخت رای دادند، همچنین اختیار حذف کارت سوخت را در اختیار دولت قرار دادند، چرا که در لایحه قبلی، مجلس بر حفظ کارت سوخت از سوی دولت تاکید کرده بود.وی افزود: به نظر می‌آید حفظ کارت سوخت می‌تواند مزایای بیشتر به همراه داشته باشد، دولت باید به این نکته توجه کند که زحمات زیادی برای ایجاد زیرساختهای کارت سوخت ایجاد شده است که با حذف آن همه آن هزینه‌ها نیز از بین می‌رود.
کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مطابق برخی آمارها میزان قاچاق سوخت کشور در قبل از اجرای طرح کارت سوخت بین 3 تا 10 میلیون لیتر در روز بود، که این میزان هم‌اکنون با اجرای این طرح کاهش چشم‌گیر داشته است.رئیس فراکسیون توسعه صادرات گفت: این دستاورد، دستاورد کمی نیست و قطعا می‌تواند در هر مقطعی از زمان به عنوان یک زیرساخت مورد استفاده قرار بگیرد. حذف کردن این زیرساخت و نابودن کردن آن مطلوبیت ندارد.