kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۰۱۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
به یاد روحانی شهید «غلامرضا زارعی»

ای خوش با جامه خونین به وصل یار رفتن!(حدیث دشت عشق)



روحانی شهید غلامرضا زارعی سال 1343، در رودبار شهرستان «علیا» متولد شد. دوره ابتدایی را در روستای محل تولدش با موفقیت به پایان رساند. سپس با خانواده عازم شهر قزوین شدند و تحصیلات راهنمایی را در قزوین ادامه داد.
ایام نوجوانی او همزمان با اوج‌گیری انقلاب اسلامی بود. این نوجوان مذهبی و معتقد به اسلام و قرآن، به فراخور سن خود در مبارزات و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مراسم مذهبی و سوگواری برای ائمه اطهار- علیهم‌السلام- شرکت می‌نمود و در مواقع بیکاری و تعطیلی برای امرار معاش و تامین بخشی از هزینه‌های زندگی در نقاشی ساختمان به کار می‌پرداخت.
همزمان با تحصیل در مدرسه علمیه امام صادق- علیه‌السلام- قم، موفق به دریافت مدرک دیپلم تجربی هم شد و در سال 1365 لباس مقدس روحانیت پوشید و وقتی ندای حسینی خمینی کبیر را شنید راهی جبهه‌های نبرد شد. او که جنگیدن را وظیفه و تکلیف می‌دانست، با عنوان نیروی رزمی، تبلیغی وارد مناطق عملیاتی شد و حدود یک سال از بهترین ایام زندگانی‌اش را در جبهه‌های نور علیه ظلمت گذراند.
در تاریخ 65/10/4، روز پرواز برای غلامرضا (علی) رقم خورد. سال‌ها پیکر پاک او در صحرای غرق به خون جبهه باقی ماند و مادر چشم‌انتظارش، با چشم‌های خیس و اشک‌آلود هر روز بر کنج در خانه منتظر رسیدن مسافر گمشده‌اش بود تا این که استخوان‌های مطهر او و دوستانش را برای تدفین به زادگاهش آوردند.
پیکر مطهر این شهید در تاریخ 78/11/19 بر روی دستان همرزمانش تشییع و در مزار شهدای قزوین به خاک سپرده شد.