kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۰۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰

اخبار کوتاه از فوتبال


زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به یک ورزشگاه
در حمله اشغالگران صهیونیست به ورزشگاهی در شمال قدس اشغالی ده‌ها فلسطینی زخمی و یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند. همچنین یک نظامی صهیونیست در درگیری با فلسطینیان زخمی شد.نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان بازی دو تیم فلسطینی در ورزشگاه فیصل حسینی در شهرک رام واقع در شمال قدس اشغالی به تماشاگران حمله کرده و به سمت آنها گلوله و گاز اشک آور شلیک کردند که در نتیجه آن ده‌ها نفر زخمی شدند.به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شاهدان عینی تصریح کردند که نیروهای امدادرسان بلافاصله به منظور مداوای مجروحان وارد ورزشگاه شدند. همچنین در حمله صهیونیست‌ها به ورزشگاه مذکور علاوه بر شمار زیادی از تماشاگران، چندین بازیکن هم زخمی شدند و بازی نیز متوقف شد.

تمجید سایت چینی ژینگهووا از فوتبال ایران
سایت چینی ژینگهووا در گزارشی به تمجید از تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی روسیه پرداخت.تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران از پنجشنبه کارش را برای صعود به جام جهانی روسیه به صورت جدی آغاز خواهد کرد و باید در اولین گام به مصاف  تیم‌ ‌ملی فوتبال قطر در ورزشگاه آزادی برود. در این روز چین و کره جنوبی دیگر مدعیان گروه نیز با هم بازی خواهند داشت. ملی‌پوشان ایران بعد از بازی نخست خود باید راهی کشور چین شوند و برابر این تیم بازی کنند. در همین رابطه سایت چینی ژینگهووا، به بررسی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران پرداخته است. این سایت در این رابطه نوشت: «فوتبال به عنوان یکی از جنبش‌های بزرگ جهانی معروف شده است. در آسیا فوتبال ایران کاملا شناخته شده است و توانسته به افتخارات زیادی دست یابد. ایران در گذشته تیم قدرتمندی در سطح آسیا بوده است. ایرانی‌ها در سطح بین‌المللی افتخارات زیادی برای قاره آسیا کسب کردند. در اوایل دهه 60 و 70 ایران قدرت بلامنازع فوتبال آسیا بود. کسب سه عنوان قهرمانی پی در پی در جام ملت‌های آسیا، مصداق بارز این گفته است.

محرومیت رقیب قطری از شرکت در انتخابات فیفا
سعود المهندی یکی از گزینه‌های قاره آسیا برای شرکت در انتخابات شورای اجرایی فیفا است اما کمیته اخلاق فیفا صلاحیت این نامزد قطری را تایید نکرده و دستور محرومیت او از فعالیت‌های ورزشی را داده است. بیشتر کشورهای عربی از این گزینه قطری برای انتخابات شورای اجرایی فیفا حمایت کرده‌اند و محرومیت او از سوی کمیته اخلاق فیفا به سود دیگر نامزدها خواهد بود.علی کفاشیان نائب رئیس فدراسیون فوتبال ایران هم برای عضویت در شورای اجرایی فیفا نامزد شده است و اگر محرومیت المهندی قطری تایید شود شانس بالایی برای پیروز شدن در انتخابات خواهد داشت.

عبداللهی: ذهن منصوریان به شایعات عادت کرده است
عبداللهی سرپرست تیم فوتبال استقلال در پاسخ به سوالی درباره صحبت‌های پیرامون استقلال و اینکه گفته می‌شود، قرار است مجیدی هدایت این تیم را برعهده بگیرد و آیا این صحبت‌ها روی تمرکز کادرفنی فعلی آبی‌ها اثر منفی نمی‌گذارد نیز عنوان کرد: همیشه از این حرف‌ها بوده است. نباید از این حرف‌ها تعجب کنید. خود منصوریان و کادرش هم به شایعات عادت کردند و شاید در گذشته ذهنشان را درگیر می‌کرد ولی الان با قدرت کار می‌کنند.

رضاییان به برانکو تحمیل نمی‌شود
حمیدرضا گرشاسبی عضو هیئت مدیره پرسپولیس درباره آخرین وضعیت حضور رامین رضاییان در تیم فوتبال پرسپولیس، اظهار کرد: بحث حضور این بازیکن در تیم پرسپولیس، مدیریتی نیست ،‌ بلکه به مسائل فنی بر می‌گردد. این بازیکن یک فصل دیگر با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد، بنابراین بازیکن ما محسوب می‌شود. حال اینکه برانکو بخواهد از این بازیکن در ترکیب تیمش استفاده کند و یا او را کنار بگذارد، بحث دیگری است و ما هم در آن دخالتی نخواهیم کرد.

۶ معترض فعلا اجازه حضور در تمرینات را ندارند
پور موسوی سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا با این شش بازیکن که در تمرینات حضور پیدا نکردند، برخورد خواهد شد؟ گفت: ‌من ضمن این‌که به بازیکنان حق می‌دهم که پیگیر مطالبات‌شان باشند ولی باید بگویم خط قرمزهایی وجود دارد که متاسفانه این شش نفر از آن‌ها عبور کردند و صد درصد جریمه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود و فعلا هم اجازه حضور در تمرینات را به آن‌ها نمی‌دهم. وی افزود: ‌ما نیاز به یک مجموعه داریم که با هم همدل باشد؛ آیا کسی در باشگاه ما پولی دریافت کرده که این شش بازیکن اعتراض دارند و در تمرینات حضور پیدا نمی‌کنند؟ اگر اعتراضی هست، مربوط به همه است و اگر تمرینی هم برگزار می‌شود همه باید در آن شرکت کنند. به هر حال بازیکنان می‌توانند به باشگاه بروند و حق‌شان را بگیرند ولی به‌ خاطر این‌که این بازیکنان از خط قرمزها عبور کردند، طبیعتا باید بپذیرند که جریمه شوند.