kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۹۹۸
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
محمدباقر نوبخت

پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط تا پایان امسال

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هم‌اکنون کشور با 23 میلیارد دلار اداره می‌شود و ما ناگزیر به مدیریت منابع هستیم.


به گزارش خبرگزاری‌ها، محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران در خراسان شمالی به برکناری برخی مدیران اشاره کرد و گفت: 13 نفر از مدیران به خاطر دریافت حقوق‌های نجومی برکنار شدند. وی تصریح کرد: حقوق‌های نجومی با توجه به سیاست‌های دولت و درک وضعیت موجود امر غیرقابل پذیرشی بود. از این‌ رو دولت ضمن عذرخواهی به بررسی این موضوع پرداخت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: مدیران نمی‌توانند بیش از 10 میلیون حقوق بگیرند و حقوق‌های نجومی برخلاف سیاست‌های دولت است.
وی اظهار کرد: ما داریم نظام پرداخت‌ها را در دولت اصلاح می‌کنیم و حتی به اصلاح حقوق بازنشستگان می‌پردازیم.
در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی هم گفت: دولت برای واگذاری طرح‌های نیمه تمام در استان‌ها به بخش خصوصی توجه لازم را دارد.
معاون رئیس‌جمهور همچنین از پیش‌بینی ارائه تسهیلات برای 7 هزار و 500 واحد تولیدی در کشور برای رونق تولید خبر داد و گفت: در این راستا ما 7 هزار و 500 واحد را در فاز اول شناسایی کردیم تا با تزریق 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات فعال شوند.
وی تصریح کرد: از این تعداد واحد تولیدی کوچک و متوسط بیش از سه هزار واحد موفق به دریافت تسهیلات شده است و تا قبل از پایان سال این واحدها فعال می‌شوند.
سخنگوی دولت افزود: پیش‌بینی می‌شود، با این اقدام 150 هزار فرصت شغلی برای جوانان فراهم شود.
معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه در قانون بودجه امسال 19 هزار نفر استخدامی در ادارات دولتی پیش‌بینی شده است گفت: این استخدامی‌ها به غیر از فرصت‌های شغلی است که با اجرای طرح‌های مختلف در بخش‌های غیردولتی اجرا می‌شود. نوبخت با اشاره به نگرانی دولت در اندک بودن سهم زنان در این استخدامی‌ها بیان داشت: با بررسی‌های انجام شده برخی از این مشکلات رفع و با فراهم شدن فرصتی برابر برای زنان و مردان در آینده‌ای نزدیک آزمون استخدامی برگزار می‌شود.
معاون رئیس‌جمهور در ششمین روز هفته دولت با سفر به خراسان شمالی 121 پروژه را به طور همزمان در بجنورد افتتاح کرد.
12 طرح در حوزه کشاورزی، 12 طرح در حوزه اداره برق، 6 طرح در شهرک‌های صنعتی، سه طرح در حوزه راه و شهرسازی بجنورد از جمله طرح‌های افتتاحی هفته دولت در بجنورد است.
6 طرح آموزش عالی بجنورد شامل ساختمان مرکزی، دانشکده علوم پایه، فاز یک فضای آزمایشگاهی و کارگاهی در دانشگاه دولتی بجنورد و ساختمان آموزشی و اداری دانشگاه علمی کاربردی بجنورد نیز بهره‌برداری یا اجرایی شد.
همچنین طرح‌های مختلف گردشگری در شهرستان بجنورد از طرح‌های افتتاح شده در ششمین روز از هفته دولت بود.