kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۹۹۷
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد

کاهش 99 درصدی زیرمیزی با اجرای طرح تحول سلامت

قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش 99 درصدی زیرمیزی با اجرای طرح تحول سلامت در کشور خبر داد.

اهواز- خبرنگار کیهان:

ایرج حریرچی در همایش معرفی دستاوردهای طرح تحول سلامت در خوزستان گفت: تا پیش از اجرای طرح تحول سلامت 7 الی 10 هزار میلیارد تومان پرداخت‌های غیرقانونی صورت می‌گرفت که پس از اجرای طرح 99 درصد کاهش را در بیمارستان‌های دولتی شاهد بودیم.
وی با اشاره به کاهش سهم پرداختی از جیب مردم در مراکز درمانی از حمایت مالی از 15 میلیون بیمار بستری خبر داد و افزود: حضور 5735 پزشک متخصص و فوق‌تخصص در مناطق محروم در بیش از 300 بیمارستان از دیگر برکات این طرح است.
قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگر از سخنانش اظهار داشت: بیش از 58 هزار تخت بیمارستانی فرسوده در کشور وجود دارد و 67 درصد بیمارستان‌های کشور فرسوده است.
حریرچی اظهار کرد: شاخص توسعه انسانی ایران از 0/742 درصد طی 32 سال پس از انقلاب به 67 درصد رشد داشته و در نتیجه ایران در این مدت به میزان 2 برابر متوسط جهانی رشد شاخص توسعه انسانی را تجربه کرده است.
وی با بیان اینکه ایران پس از کره دومین کشوری است که توانسته مسائل توسعه سلامت انسانی را رشد دهد افزود: در دستیابی به شاخص‌های امید به زندگی نیز افزایش چشمگیری داشته و از 48/5 سال به 75/5 سال رسیده است.