kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۷۳۲
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵

اخبار کوتاه


دولت در رای‌آوری به مشکل می‌خورد
محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری و نایب رئیس مجلس نهم در گفت‌و‌گو با افکارنیوز در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما آقای روحانی مجددا رئیس‌جمهور خواهد شد گفت: دولت به اعتقاد من اگر نتواند تا پایان سال چندین کار اساسی انجام دهد در دور دوم برای رای‌آوری به مشکل برخواهد خورد.
وی تصریح کرد‌: آقای روحانی می‌داند که در ماه‌های باقی مانده باید گام‌های مثبت و خوبی بردارد و باید ببینیم تا چه اندازه می‌تواند در برآورده کردن مطالبات مردم موفق باشد.

حفظ عزت ملی در حد شعار باقی ماند
رضا روستاآزاد عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با علل ناکامی دولت‌ یازدهم در مسائل مختلف کشور، گفت: در حالی‌که حتی وعده‌های مسئولان در حفظ عزت ملی، محقق نشده است، دولت در مواجهه با ناکامی به جای اعتراف صادقانه و متواضعانه از کسانی که به آنها نقد دارند، ایراد می‌‌گیرد.

مطالبه تغییر وزرا توسط برخی اصلاح‌طلبان جناحی است
مسعود شفیعی عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با تسنیم درباره مطالبه برخی اصلاح‌طلبان از روحانی مبنی بر تغییر وزرا، خاطرنشان کرد: بی‌تردید دولت هرآنچه احساس کند برای تقویت عملکردش لازم است انجام خواهد داد و بیش از دیگران واقف است است که چه تغییری نیاز است. اینکه بخواهیم از بیرون با نگاهی صرفاً جناحی، موضوعات این چنینی را مطرح کنیم کاربرد اجرایی و عملیاتی ندارد.

قراردادهای جدید نفتی استراتژی کشور را تغییر می‌دهد
هدایت‌الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جلسه در مورد الگوی جدید قراردادهای نفتی‌، اظهار داشت: این تغییر در واقع تغییر در استراتژی‌های ایران در صنعت نفت خود است بنابراین دولت به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه تصمیم بگیرد و باید مصوبه مجلس را داشته باشد همان‌طور که در کشورهای دیگر از جمله آمریکا چنین موضوعاتی را به مجلس می‌برند مجلس شورای اسلامی نیز باید مورد بررسی قرار دهد.

برگزاری چهارمین جلسه هیئت ‌رئیسه خبرگان رهبری
به گزارش تسنیم براساس اطلاعیه دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، جلسه هیئت ‌رئیسه و نیز کمیسیون تحقیق این مجلس  امروز پنجشنبه، چهارم شهریور برگزار خواهد شد.
چهارمین جلسه هیئت ‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری و نیز دومین جلسه کمیسیون تحقیق (موضوع اصل 111 قانون اساسی) در دوره پنجم،  امروز پنجشنبه 4شهریورماه با حضور اعضا، در قم برگزار می‌شود.

برگزاری سومین دوره جشنواره مالک اشتر
سومین دوره جشنواره مالک اشتر به منظور تقدیر از فرماندهان و مسئولان موفق، در دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش برگزار شد.
درپایان این جشنواره از فرماندهان و مسئولان برتر در حوزه اشراف تقدیر به عمل آمد.