kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۷۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
وزیر اطلاعات:

برای دریافت پول فروش نفت مشکل داریم

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه هنوز بخشی از تحریم‌ها به قوت خود باقی است، تصریح کرد: در دریافت پول نفت مشکلاتی داریم که برای حل آن اقداماتی در دستور کار است.


حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» اظهار داشت: دشمنان ما از هر وسیله‌ای برای تفرقه و چنددستگی بین نیروهای نظام استفاده می‌کنند و البته ما باید هوشیار باشیم که در زمین دشمن بازی نکنیم که البته این هوشیاری وجود دارد و در پرتوی هدایت‌های رهبری روز به روز پیوند بین نهادهای امنیتی کشور قوی‌تر شده است.
علوی خاطرنشان کرد: دشمن نمی‌تواند نقشی در زمینه اختلاف بین دستگاه‌های اطلاعاتی، قضایی، انتظامی و امنیتی ما ایجاد کند. حاصل این انسجام امنیت بی‌بدیلی شده است که در این دنیای پرآشوب در جمهوری اسلامی حاکم‌فرما است.
وی در ادامه با بیان اینکه امروز دشمن تمام امکانات خود را بسیج کرده تا به امنیت جمهوری اسلامی ضربه وارد کند، گفت: با هوشیاری سربازان امام زمان و همکاری نهادهای امنیتی دشمن در این امر ناکام مانده و تمام تروریست‌هایی که قصد اقدامی علیه ما داشتند زیر ضربه رفته و برخی به هلاکت و برخی دستگیر شدند.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه ما از هر 10 مورد اینچنینی یک مورد را به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم، افزود: چرا که نمی‌خواهیم به خاطر دستگیری‌های مکرر عوامل تروریستی تشویش خاطر کنیم. وزارت اطلاعات امان تروریست‌ها را بریده و نفس آنان را بند آورده است. ما به تروریست‌ها پیام دادیم که خیال اقدامات ضد امنیتی را در ایران از سر خود خارج کنند. ایران چشم بیداری دارد که از امنیت مردم حفاظت می‌کند.
علوی با تأکید براینکه همکاری بین دستگاه‌های اطلاعاتی کشور باعث شده رادار اطلاعاتی جمهوری اسلامی نقطه کوری نداشته باشد، گفت: وقتی متوجه شدیم یک تیم عملیاتی از حزب منحله دموکرات به سمت مرزهای ما حرکت کرده است اطلاعات مورد نیاز را به سپاه پاسداران دادیم و با فرماندهی قرارگاه حمزه این تیم زیر ضربه رفت و اعضای آن به هلاکت رسیدند و آن تیم منهدم شد.
وی در همین خصوص تصریح کرد: در جنوب شرق نیز متوجه شدیم به دو مکان امنیتی و نظامی دارند تونل‌هایی حفر می‌کنند که اهداف ضد امنیتی خود را دنبال کنند. ما با اشراف اطلاعاتی و با همکاری نیروی انتظامی آنان را زیر ضربه بردیم و تمام عوامل‌شان را دستگیر کردیم.
وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد:‌ در مورد اخیر نیز که فرمانده تیپ موصل داعش نیز در آن به هلاکت رسید 10 نفر از افرادشان طی عملیات مختلف دستگیر و 3 نفر از آنان به هلاکت رسیدند. یک نفر از آنان که متواری شده بود نیز با همکاری سپاه پاسداران دستگیر شد.
علوی در ادامه گفت: کشور تازه از تحریم خارج شده و هنوز بخشی از تحریم‌ها به قوت خود باقی است و مسئولین در تلاش برای رفع آن هستند.
وی افزود: دریافت پول فروش نفت با بعضی‌ کشورها از جمله ژاپن و کره حل شد و ما مشکلی در دریافت پول از اینها نداریم اما با بعضی کشورها مانند هند در دریافت پول مشکلاتی داریم که برای حل آن اقداماتی در دستور کار است.
وزیر اطلاعات با تأکید براینکه یکی از آسیب‌های جدی در حوزه اقتصاد وجود فساد است، گفت: وزارت اطلاعات مسئولیت مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی را برعهده دارد که در همین خصوص هزاران هکتار از زمین‌های ملی که مورد تصرف قرار گرفته بود را پس گرفت، جلوی هزاران میلیارد تومان فرار مالیاتی را گرفتیم و به قاچاق کالا ضربه وارد کردیم و جلوی اختلاس و ثروت اموال مردم در سیستم بانکی را نیز گرفتیم.
علوی در همین خصوص افزود: اواخر سال گذشته 840 میلیارد تومان را در یکی از بانک‌ها با اشراف اطلاعاتی بلوکه و جلوی سرقت آن را گرفتیم.
وی همچنین پیرامون موضوع حقوق‌های نجومی گفت: رئیس‌جمهور حساسیت خاصی نسبت به مسئله فساد دارد ایشان به بنده گفت وزرا، معاونین و حتی بستگان من را زیر نظر بگیر و هرجا فسادی دیدید با قاطعیت برخورد کنید. این دستور صریح رئیس‌جمهور است.
به گزارش فارس، وزیر اطلاعات در ادامه خاطرنشان کرد: اگر فساد متقن و مستندی ببینیم برخورد قاطع می‌کنیم. البته نیاز نیست هر موردی را رسانه‌ای کنیم بلکه باید با آن برخورد شود. در همین خصوص چندین مورد از معاونین و وزرا و برخی سازمان‌های دولتی و حتی مدیران عامل برخی بانک‌ها بودند.