kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۶۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸

دعوت از فارسی‌زبانان جهان برای نوشتن داستان درباره پیامبر اعظم(ص)(اخبار ادبی و هنری)

دومین دوره جشنواره خاتم، با محوریت داستان کوتاه درباره پیامبر اکرم(ص) از تمام فارسی زبانان جهان دعوت کرد تا در جهت موضوع این جشنواره داستان‌هایی را خلق کنند.



علی اکبر اشعری دبیر این جشنواره در نشستی خبری گفت: در دوره نخست این جشنواره که سال گذشته برگزار شد، تعداد 900 اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این میان، تعداد 750 داستان ظرفیت داوری داشت. استقبال از این جشنواره به اندازه‌ای بود که ما را مصمم به برگزاری دوره دوم آن کرد. هرچند استقبال از دوره اول جشنواره خوب بود، اما به دلیل تبلیغات ناکافی انتظارات ما برآورده نشد.
سنگری، از اعضای هیئت علمی این جشنواره نیز اظهار داشت: در غرب طی سال‌های گذشته هجمه‌های گسترده‌ای علیه پیامبر(ص) صورت گرفته که این نوع فعالیت‌ها از میزان فعالیت‌های ما در زمینه‌های هنری و ادبی برای معرفی پیامبر(ص) بسیار بیشتر است. همین موضوع به ما انگیزه می‌دهد که در این مسیر گام برداریم و کار کنیم.
براساس گزارش خبرگزاری دانشجو، مجید قیصری، نویسنده و از اعضای هیئت علمی این دوره جشنواره، در ادامه از انتشار سه مجموعه از داستان‌های دوره نخست جشنواره خاتم خبر داد و گفت: بعد از اتمام جشنواره تعدادی از مترجمان برای برگرداندن این داستان‌ها با ما تماس گرفتند و تمایل داشتند که آثار به زبان‌های انگلیسی و روسی برگردانده شود. این داستان‌ها در اختیار آنها قرار گرفته است. این اشتیاق نشان‌دهنده خلأ موجود در این حوزه است.قرار است در این دوره فیلم کوتاهی نیز با موضوع پیامبر اکرم(ص) تولید شود و فیلم‌نامه مقدماتی آن نوشته شده است. اگر آثار خوبی در حوزه داستان در این رابطه داشته باشیم می‌توانیم در دیگر بخش‌ها مانند تئاتر نیز فعالیت کنیم.
محسن چینی فروشان نیز در ادامه این نشست از برگزاری دومین دوره جشنواره خاتم میان کشورهای فارسی‌زبان خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد که هنوز جای کار برای فعالیت حوزه داستان کوتاه وجود دارد.