kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۶۶۲
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴

3700 واحد صنعتی تسهیلات رفع موانع تولید گرفتند

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سه هزار و 700 واحد تولیدی و صنعتی از ابتدای امسال تاکنون از تسهیلات رفع موانع تولید در کشور بهره‌مند شده‌اند.



به گزارش ایرنا، محسن صالحی‌نیا در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در چهار‌محال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: هفت هزار و 200 واحد تولیدی راکد مشکل‌دار در کشور شناسایی شده‌اند.
وی افزود: تسهیلات رفع موانع تولید در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به واحدهای تولیدی و صنعتی تا پایان مهر ماه پرداخت و پس از آن روند تولید فعالیت واحدها پایش و بررسی می‌شود.
وی ادامه داد: بدهی بانکی، مالیات، تامین اجتماعی و بدهی پرداختی به کارکنان از جمله مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی در کشور است.
معاون امور صنایع  وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد و استفاده کامل از ظرفیت تولیدی واحدهای نیمه‌فعال، تحریک بازار و رونق در فروش تولیدات واحدهای داخلی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.
به گفته صالحی‌نیا، امسال 60 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور هدفگذاری شده که در چهار ماه نخست  امسال 24 میلیارد دلار آن محقق شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار گفت: همزمان با هفته دولت در این استان 159 طرح با 270 میلیارد ریال اعتبار افتتاح و به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی 65 طرح نیز با 600 میلیارد ریال آغاز می‌شود.
قاسم سلیمانی دشتکی ادامه داد: در راستای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، 295 واحد تعطیل و نیمه‌ تعطیل تولیدی و صنعتی استان تا پایان امسال فعال می‌شود که 50 واحد از این تعداد طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.