kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۳۱۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس در بحث اصلاح الگوی جدید قراردادهای نفتی و فرار به جلوی وزیر نفت برای مخفی کردن واقعیت قراردادها، نباید از خواسته مردم برای شفاف‌سازی قراردادها کوتاهی کنند باید به جای برگزاری جلسه غیرعلنی، طرح دو فوریتی وارد دستور شود تا خسارت یک توافق بد دیگر آینده اقتصاد کشور و معیشت کشور را دچار مشکلات جدی نسازد.
حسام‌الدین بوشهری
* کاش آن نماینده جنجالی مجلس به اندازه دغدغه‌ای که درباره لغو کنسرت در مشهد دارد در مورد برجام که مسئله‌ای ملی بود و نسبت به کارشکنی غرب بعد از امضای برجام، در مجلس اعتراض مردم را به گوش دولت می‌رساند. کاش اکنون درباره قراردادهای نفتی که کشور را به قبل از دوران ملی شدن نفت در دهه بیست برمی‌گرداند دغدغه داشت و می‌گفت نباید چنین چیزی از مردم پنهان بماند و در جلسه غیرعلنی مطرح شود. کاش مردم را در چنین چیزی نامحرم نمی‌پنداشت.
محسن مشهدی‌محمد - مشهد و
 0445---0912
* سال 1975 میلادی در برلین شرقی، غربی یک توافق صلح بین آمریکا و روسیه بسته شد اما بعد از امضای آن در ترجمه روسی و انگلیسی توافق بیش از صد مورد با هم اختلاف داشت. این داستانی بود که به شکل دیگری در برجام اتفاق افتاد لازم است مجلس شورای اسلامی در مورد قراردادهای نفتی کار کارشناسی دقیقی داشته باشد تا خاطره تلخ برجام بار دیگر در مورد صنعت نفت رخ ندهد.
شهرام شبستری و گیلکی
* چرا مجلس در مورد تخلفات مسئولان دولتی این قدر ضعیف عمل می‌کند؟ عملکرد مجلس در قبال بازپس‌گیری پول‌های بیت‌المال از مدیران اشرافی و الگوی خطرناک قراردادهای نفتی با شرکت‌های خارجی با آن چه که مردم انتظار دارند خیلی فاصله دارد.
7211---021
* الگوی جدید قراردادهای نفتی با اشکالات زیادی مواجه است ولی نحوه بحث دولت درباره این قراردادها به گونه‌ای است که طرف قرارداد را امین و معتمد می‌داند اما منتقدان دلسوز را که این قراردادها را خطری برای استقلال کشور می‌دانند سدی در برابر رشد همکاری با شرکت‌های غربی معرفی می‌کند.
2911---0919
* مشکل جوانان مشهد لغو شدن کنسرت‌ها نیست، نبود شغل و گرانی اجناس در بازار، نبود پشتوانه برای ازدواج جوانان، رکود اقتصادی کشور و مشکلات تامین مسکن و... باید دغدغه کسی باشد که به عنوان نماینده مردم انتخاب شده است، لطفا به حاشیه نروند و به رفع موضوعات و مشکلات جدی جوانان رسیدگی کنند.
فرزانه - (مشهد)
* انهدام چند باند تروریستی در غرب کشور که همزمان با تصویربرداری چند دیپلمات غربی از این مناطق بود شاید بی‌ارتباط با یکدیگر نباشد، امیدوارم مسئولان در برخورد با این موضوع حساسیت داشته باشند تا مبادا فریب و جاسوسی دشمنان باعث بروز مشکلات امنیتی در کشور شود.
قاجار دولو
* فیلم‌برداری دیپلمات‌های انگلیسی و فرانسوی از مناطق حساس مرزی، نشان از طرح‌ریزی توطئه‌ای علیه نظام اسلامی دارد، چطور می‌شود مسئولان به دشمنان کشور اعتماد می‌کنند؟ مگر بدعهدی و کارشکنی آنان را در موضوع پرونده هسته‌ای فراموش کرده‌اند که چنین امکانی را به دیپلمات‌های دو کشور دارای سابقه دشمنی آشکار با ایران و ایرانی می‌دهند.
البرزی - بوشهر
* تشکر می‌کنم از سربازان گمنام امام‌زمان(عج) به دلیل امنیتی که امروز مدیون آنان هستیم، حضور دلیرانه سربازان گمنام در منهدم کردن تیم تروریستی در کرمانشاه، قبل از انجام عملیات تروریستی ستودنی است و دعای مردم همیشه بدرقه راه مقدس و انقلابی آن‌ها خواهد بود، خسته نباشید شیرمردان جمهوری اسلامی ایران.
خادمی - جهرم
* اگر میزان حقوق بر اساس آنچه مسئولان دولتی گفته‌اند بر اساس ارزش‌های یک مدیر یا کارمند و کارگر باید حقوق تعیین شود مهندسان صنعت هوا و فضا، هسته‌ای و... بر مدیران مالی دولت که زندگی اشرافی دارند رجحان دارند زیرا خدمات ارزنده‌تری در پیشرفت و تکامل و خودکفایی کشور داشته‌اند پس چرا کمترین دریافتی را دارند آنگاه مدیران حرامخوار در دولت ذخیره انقلاب شناخته می‌شوند.
9866---021
* درود بر شرف آن ورزشکاران المپیکی ایران اسلامی که مدال خود را به شهدای مدافع حرم با کمال احترام و عزت تقدیم کردند. آن ورزشکارانی هم که در ناداوری از رقابت حذف شدند بدانند که کینه و خصومت دشمنان ایران اسلامی هیچ‌گاه چیزی از ارزش این پهلوانان کم نخواهد کرد. آنان برای مردم یک قهرمان ملی محسوب می‌شوند و دعای خیر مردم پشتوانه راه‌شان است.
4430---021
* دولت وعده داده بود برای رعایت حال تهرانی‌ها از نیمه‌شب هر شب تا 6 صبح از فرودگاه مهرآباد پروازی انجام نشود ولی این قول فقط روی کاغذ ماند. هر شب تا صبح چندین پرواز آسایش را از ساکنین حومه فرودگاه سلب می‌کند.
8410---0912
* سال 85 ضمانت ارزی 35 میلیونی یکی از بستگان را پذیرفتم. سال گذشته با اخطار تهدیدآمیز بانک [...] مواجه شدم که اعلام شده بود اخطار برای آخرین بار! - در صورتی که تا به حال اخطاری دریافت نکرده بودم. - با مراجعه به بانک و اصرار و خواهش که تخفیف قائل شوید که اعلام شد باید 77 میلیون بپردازید. در صورتی که این ضمانت ضمانت وامی نبوده که برای آن جریمه نجومی در نظر بگیرند و گذاشتن مسکن بنده به مزایده خیانت به خانواده و من پا به سن گذشته است که دیگر قادر نخواهم بود که مسکنی تهیه نمایم. خواستم به این وسیله هشدار لازم را هم به مردم بدهند که مواظب بانک‌ها باشند که با کوچکترین غفلت از هستی ساقط نشوند و زندگی و حاصل زحمات 40-50 ساله‌شان برباد نرود.
گودرزی
* قرار بود مترو گرمدره کرج در سال 94 به بهره‌برداری برسد. لیکن وعده داده شده محقق نشد! لطفا مسئولین گزارش پیشرفت کار مترو را به مردم بدهند.
9086---0939
* قبلا کسانی که به خط تلفن ثابت نیاز داشتند مبلغی (مثلا 50 هزار تومان) را در نزد مخابرات به ودیعه می‌گذاشتند تا در فرصت مناسب و تامین خطوط، نسبت به واگذاری تلفن اقدام شود ولی حالا متاسفانه 50 هزار تومان به دویست‌هزار تومان افزایش یافت و اعلام شد افراد باید بالای 5-6 ساعت در ماه از مکالمه با تلفن استفاده نمایند والا این مقدار برای آنها محاسبه خواهد شد. آیا این برخورد وجه شرعی و قانونی دارد؟ وقتی مکالمه‌ای صورت نگرفته چگونه می‌خواهند وجه آن را دریافت کنند؟
جوادی
* سابقه تحصیلی دیپلم کسانی که در طرح ترمیم معدل شرکت کرده‌اند هنوز توسط سازمان سنجش اعمال نشده است. چرا؟!
7880---0912
* بیش از دو ماه است شرکت آب و فاضلاب ضلع شمالی خیابان پیروزی از چهارراه نبرد تا ابتدای خیابان دوم نیروی هوائی را به اشغال درآورده و مدتی است که فعالیتی هم ندارد. از آنجا که این جا محل عبور و مرور اصلی مردم و نمازگزاران مسجد قدس می‌باشد لازم است دست‌اندرکاران به اجرای پروژه سرعت بخشند. معابر فوق مربوط به ناحیه 2 از منطقه 13 شهرداری است.
محمودی
* در طول ده‌سال اخیر 4 بار میدان شهدای شهرستان لاهیجان را تخریب و بازسازی کرده‌اند. مسئولیت این حیف‌ومیل بیت‌المال با کیست؟
2096---0911