kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۸۱۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
وزارت ارتباطات:

اجرای رجیستری گوشی موبایل به تعویق افتاد

در حالی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از آغاز اجرای مجدد طرح رجیستری گوشی موبایل از اول مرداد ماه خبر داده بود، اما وزارت ارتباطات اعلام کرد: مقدمات آغاز اجرای طرح رجیستری هنوز مهیا نشده است.
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات در مورد طرح رجیستری تلفن همراه گفت: از شش ماه گذشته جلسات متعددی توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده است، تا تصمیم‌گیری لازم برای زمان و نحوه اجرای این طرح صورت گیرد.
محمدرضا فرنقی‌زاد ضمن توضیح درباره روند این جلسات و بررسی‌های همه‌جانبه گفت: در این جلسات مقرر شد که پس از انجام و تمهیدات اولیه، این طرح به صورت آزمایشی
اجرایی شود.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات افزود: هنوز مقدمات لازم برای اجرای طرح رجیستری تلفن همراه مهیا نشده است و قطعاً قبل از اجرای طرح اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.
فرنقی‌زاد در مورد گوشی‌های خریداری شده توسط مردم قبل از اجرای نهایی طرح مذکور گفت: برای تلفن‌های تهیه شده قبل از اجرای طرح مشکلی پیش نمی‌آید و محدودیت‌های مورد نظر طرح شامل گوشی‌هایی می‌شود که پس از اجرای طرح وارد کشور می‌شوند و جای نگرانی برای مردم ندارد.
این طرح با هدف مبارزه با قاچاق تلفن همراه و واردات غیر قانونی موبایل به داخل کشور صورت می‌گیرد و پس از آغاز اجرای طرح، در صورت ورود غیرقانونی گوشی تلفن همراه، اجازه فعال کردن سیم کارت روی آن داده نمی‌شود.