kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۹۹۹
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲

حوادث کوتاه از کشور


    
    حمله خرس به چوپان
فارسان- خبرنگار کیهان: یک قلاده خرس گرسنه به یک نوجوان 15 ساله در ارتفاعات گردنه شاه‌منصوری بخش دوآب صمصای شهرستان کوهرنگ حمله کرد. این نوجوان بر اثر درگیری با خرس و سقوط از ارتفاع به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد اما به دلیل جراحات وارده جان خود را از دست داد.
این نوجوان در حال چرای گوسفندان بود که نزدیکی غروب خورشید مورد حمله خرس قهوه‌ای قرار گرفت.

قاچاق نمک صنعتی
سرخه- خبرگزاری صدا و سیما: جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: یک محموله 24 تنی نمک صنعتی قاچاق که از تهران به مقصد مشهد در حال انتقال بود کشف و ضبط شد. سرهنگ عبدالله حسنی افزود: این نمک صنعتی برای خوراک دام بود که در بسته‌های 800 گرمی بسته‌بندی شده بود تا به عنوان نمک خوراکی انسان توزیع شود. وی اضافه کرد: این نمک غیربهداشتی به عنوان تجاری «نجوا» مهر و موم شده بود و آدرس روی این بسته‌ها نشان می‌داد متعلق به شرکتی در شهرک صنعتی علی‌آباد گرمسار است که چنین شرکتی وجود خارجی ندارد. سرهنگ حسنی تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شد.

جمع‌آوری 271 قبضه سلاح
خرم‌آباد- ایرنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: 33 سلاح غیرمجاز گلوله‌زنی، ساچمه‌زنی، بادی و کلت و همچنین 234 سلاح  دارای مجوز و چهار سلاح جنگی از ابتدای امسال تاکنون از متخلفان زیست ‌محیطی در این استان کشف شده است.
مهرداد فتحی با اشاره به بخشنامه لغو مجوز سلاح متخلفان زیست محیطی و ابلاغ آن به تمام شعبه‌های دادسراها و دادگاه‌های عمومی و انقلاب لرستان تصریح کرد: بر اساس این بخشنامه قضات موظفند مجوز سلاح متخلفان زیست محیطی را لغو کنند. این اقدام باعث کاهش شکارهای غیرمجاز در سطح استان می‌شود.
به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون 142 پرونده تخلف زیست محیطی در لرستان تشکیل شده که از این مجموع 65 مورد در محاکم قضایی مختومه، 76 مورد در جریان رسیدگی و برای یک مورد نیز برائت صادر شده است.

حمل کالای قاچاق با اتوبوس
شهرکرد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان لردگان طی عملیات ایست و بازرسی در محور «لردگان- بروجن» یک دستگاه اتوبوس و چهار دستگاه خودرو سواری مشکوک به حمل کالای قاچاق را متوقف کردند.
سرتیپ دوم غلامعباس غلامزاده افزود: در بازرسی از این خودروها انواع کالای خارجی فاقد مدارک مثبت گمرکی به ارزش یک و نیم میلیارد ریال کشف و 5 نفر نیز دستگیر و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دکتر قلابی با داروی تقلبی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی علی‌آباد کتول گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان علی‌آباد پس از مدت‌ها کار تحقیقاتی موفق به دستگیری دکتر تقلبی شدند.
سرهنگ «علی‌اکبر اژدری» گفت: متهم که خود را در سطح منطقه به عنوان متخصص داروهای گیاهی معرفی کرده بود، با تاسیس داروخانه اقدام به تولید داروهای گیاهی تقلبی و غیرمجاز و اقدام به توزیع داروهای گیاهی در سطح استان گلستان و حتی برخی از مناطق کشور می کرد.
فرمانده انتظامی علی‌آباد کتول با بیان اینکه نامبرده سابقه دستگیری در خصوص فروش داروهای تقلبی را داشته است، اظهار داشت: با هماهنگی مراجع قضایی در بازرسی از کارگاه تولید این داروها بیش از 15 هزار لیتر داروهای گیاهی تقلبی و سه هزار قلم داروی قاچاق خارجی کشف شد.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این کارگاه همچنین بیش از 5 هزار عدد برچسب انواع داروهای تقلبی کشف کردند.
سرهنگ اژدری با اشاره به دستگیری متهم و معرفی وی به مراجع قضایی، خاطرنشان کرد: کارگاه تولیدی مورد نظر با هماهنگی مراجع قضایی پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.
فرمانده انتظامی علی‌آباد گفت: متهم با قرار وثیقه 500 میلیونی روانه زندان شد؛ پرونده متهم کماکان در دست بررسی است.

کشف سوخت قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: ماموران این فرماندهی ظرف 24 ساعت موفق شدند 38 هزار لیتر سوخت قاچاق را در سطح این استان کشف و ضبط کنند. فرمانده انتظامی شهرستان آوج استان قزوین هم گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر دپوی نفت سفید در یک انبار در آوج ماموران با هماهنگی مقام قضایی از آنجا بازدید کردند. سرهنگ منصور خدایی بیان داشت: در این عملیات پلیس، یک نفر دستگیر و در بازرسی از محل مقدار 30 هزار و 400 لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق کشف و در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و به همراه متهم به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

قاچاق غلطک
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان، اظهار داشت: عوامل انتظامی این فرماندهی در حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در یکی از محورهای خروجی شهرستان دشتستان، یک دستگاه تریلر را که حامل دو دستگاه غلطک قاچاق بود، متوقف کردند.
سرهنگ جواد رضوی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که هر دو دستگاه غلطک فاقد مدارک معتبر گمرکی و به صورت قاچاق در حال انتقال بودند.وی در پایان با اشاره به اینکه ارزش تقریبی دو دستگاه غلطک توقیفی دو میلیارد و 500 میلیون ریال است، اظهار داشت: در این ارتباط دو نفر متهم دستگیر و تحویل مرجع قانونی شدند.

حفر تونل برای سرقت
شهرکرد- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در پی وصول گزارشی به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع سرقت باطری کامیون از کارخانه‌ای در قطب صنعتی شهرکرد بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی استان به این محل اعزام شدند.
سرهنگ محمدرضا محمدی‌مقدم افزود: با حضور کارآگاهان در محل، مشخص شد، سارق یا سارقان از طریق تونلی که قبلا زیر دیوار کارخانه حفر کرده بودند پس از ورود به داخل محوطه کارخانه از انبار لوازم یدکی 60 عدد باطری کامیون سرقت کرده‌اند. وی تصریح کرد: ماموران متوجه شدند باند 3 نفره سارقان در حالی که نقاب به صورت دارند از طریق تونل حفر شده به کارخانه بازگشته و قصد دستبرد مجدد به انبار کارخانه را دارند که در اقدامی غافلگیرانه هر 3 سارق دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.
محمدی‌مقدم با بیان اینکه متهمان دستگیر شده دارای سوابق سرقت هستند گفت: آنان با تشکیل پرونده ای تحویل مراجع قضایی شدند.

انفجار بنزین در مغازه
زاهدان- خبرگزاری صدا و سیما: نگهداری بنزین در مغازه‌ای در روستای باتک شهرستان سرباز سبب وقوع انفجار در این مغازه شد.
در اثر این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد و یک نفر دیگر هم به شدت زخمی و به بیمارستانی در زاهدان منتقل شد. این انفجار به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی رخ داد.

بجنورد لرزید
بجنورد- ایرنا: زمین‌لرزه‌ای 5 ریشتری ساعت 3 و 26 دقیقه بامداد پنجشنبه، بجنورد مرکز استان خراسان شمالی را لرزاند.
سایت اینترنتی مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مرکز این زمین‌لرزه را 8 کیلومتری عمق زمین اعلام کرده است.
بر اساس این گزارش، فاصله این زمین‌لرزه در 10 کیلومتری بجنورد، 44 کیلومتری شیروان و 43 کیلومتری لوجلی خراسان شمالی بوده است.