kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰

دستور وزیر ورزش برای پیگیری ماجرای ورود ادوکلن به ایران توسط فدراسیون دوومیدانی

انتشار اخباری مبنی بر وارد کردن ادوکلن توسط رئیس فدراسیون دوومیدانی به ایران، باعث شد وزیر ورزش و جوانان دستور بررسی موضوع را صادر کرد.



پس از برگزاری رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا و بعد از اینکه تیم ملی ایران با سه مدال (پنج مدال کمتر از دوره قبل) به کار خود پایان داد، انتشار اخباری مبنی بر ضبط ادوکلن از رئیس فدراسیون دوومیدانی حاشیه‌ای تازه برای این فدراسیون به وجود آورد. خبرگزاری برنا در تشریح این ماجرا نوشت: هنگام بازگشت کیهانی از مسابقات جوانان آسیا از ویتنام، چمدانی که حدود 20 ادکلن در آن بوده است، توسط گمرک فرودگاه از وی ضبط شده است.
پس از به وجود آمدن این حاشیه و بازتاب آن در سایت‌ها و گروه‌های مختلف خبری، رئیس فدراسیون مکاتبات لازم را جهت استرداد چمدان ضبط شده، با فرودگاه بعمل آورده و ادوکلن‌ها را تحت عنوان سوغات میان کارمندان فدراسیون توزیع کرد تا به این حاشیه‌ها پایان بدهد.
اما این پایان ماجرا نبود؛ محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان پس از اطلاع از این خبر دستور بررسی و پیگیری فوری و در صورت صحت، برخورد با این ماجرا را صادر کرد. بر این اساس قرار است این موضوع بررسی شود و صحت و سقم آن به اطلاع افکار عمومی برسد.
در همین خصوص خبرگزاری تسنیم در گزارشی عنوان داشت: در برخی از شبکه‌های اجتماعی دلیل دیگری برای این خرید عنوان شد و این در حالی بود که فدراسیون این اُدوکلن‌ها را به کارکنانش هدیه داد. سؤال اصلی این است چرا باید اُدوکلن‌هایی که تقریباً 50 هزار تومان ارزش دارند، از خارج از کشور خریداری شوند؟ مگر این نیست که در ایران، همین اجناس وجود دارند؟ نکته بعدی که بسیار قابل تأمل‌ است، مربوط به انجام چنین کارهایی در سال‌های گذشته می‌شود. پیش از این فردی که هم اکنون نیز در فدراسیون حضور دارد، بارها اقدام به واردات وسایل ورزشی و فروش آنها به ورزشکاران کرده است.
پای یک نفر در میان است
احسان مهاجرشجاعی، سرپرست دبیری پیشین فدراسیون هم در این باره به خبرگزاری تسنیم گفت: این فرد در مسافرت‌های قبلی و حتی در زمانی که من ورزشکار بودم، به ورزشکاران می‌گفت چمدان‌های پُر از وسایل را رد کنند. ورزشکاران نیز از ترس اینکه خط نخوردند (با توجه به حضور این فرد در کمیته فنی) یا شرایط دیگری برایش پیش نیاید، مجبور به این کار می‌شدند. سال گذشته و در زمان حضور من در فدراسیون جلوی این فرد گرفته شد، اما او به این فدراسیون بازگشته و مشغول به فعالیت است. این فرد بیشتر به فکر فروش اجناسش است.