kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۹۷
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۵

کوتاه اقتصادی


* معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی سایتی تحت عنوان «گفتگوی اجتماعی» خبر داد.احمد میدری در نشستی با عنوان «شهروندمداری، گفتگوی اجتماعی و کنش داوطلبانه» با اشاره به اینکه سایت گفتگوی اجتماعی به زودی راه‌اندازی خواهد شد، گفت: در این سایت مقالات اندیشمندان جمع‌آوری و درج می‌شود.
* پنجمین کنفرانس بین‌المللی گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع که بزرگترین اجتماع علمی و فنی مهندسان تأسیسات کشور محسوب می‌شود، از 20 تا 22 خرداد ماه سال آینده در محل پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار خواهد شد. این کنفرانس در سطح منطقه خاورمیانه مطرح می‌باشد و یکی از مهمترین کنفرانس‌های مهم داخلی در زمینه تأسیسات ساختمانی است که در آن بیش از 500 کارشناس و محقق اعم از مهندسان مشاور، پیمانکاران تولید و تأمین کنندگان تجهیزات و سیستمهای تأسیساتی، کارفرمایان دولتی و مدیران صنعتی حضور خواهند یافت. چهار دوره این کنفرانس طی سال‌های گذشته با موفقیت و با استقبال کارشناسان و صاحبنظران برگزار شده است و دوره پنجم این رویداد نیز از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، دانشگاه تربیت مدرس و جامعه الکترونیکی مهندسان مکانیک ایران و با مشارکت برنامه محیط زیست ملل متحد از 20 تا 22 خرداد سال آینده در قطب تحقیقاتی صنعت نفت کشور برگزار خواهد شد.
* رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور از آغاز پیش‌فروش حضوری بلیت‌های نوروزی اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه بین‌های شهری از روز یکشنبه خبر داد. احمدرضا عامری افزود: در مجموع پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی 19 هزار و 600 دستگاه اتوبوس در ترمینال‌های شرق، غرب، جنوب و پارکینگ بیهقی آغاز شد.
* مدیر عامل شاپرک با اشاره به افتتاح دو طرح مهم در سال آینده، گفت: یکی از برنامه‌های ما بهره‌برداری از سیستم پرداخت از طریق تلفن همراه تا اواخر بهار سال آینده است. سامان قطبی در مورد برنامه‌ها و طرح‌های جدید شاپرک برای سال آینده، اظهار داشت: تا اواخر بهار سال آینده سیستم پرداخت از طریق تلفن همراه راه‌اندازی می‌شود. وی افزود: البته برنامه ارائه شده به بانک مرکزی در ابتدا مورد اشکال بانک مرکزی قرار گرفت که با اصلاحات مد نظر، تا یکی دو روز آینده مجدداً به بانک مرکزی ارائه خواهد شد.
* مدیر کل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از تکمیل پروژه بهسازی و زیباسازی فضای فرودگاه تا پایان سال جاری در ترمینال‌های دو و چهار خبر داد. نصرالله منصور شیرازی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای نوروز 93 برنامه‌ریزی مناسب برای پروازهاست که کمترین تأخیر را از نقطه نظر فرودگاهی داشته باشند. به گفته وی همه هماهنگی‌ها برای ایام نوروز انجام شده که مسافران بتوانند بهترین پرواز را داشته باشند و مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش شماره‌های 5564 الی 5568 و 5546، 5540 الی 5543 از امروز به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.