kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۹۴۷
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
نماینده مردم دامغان در مجلس:

5 هزار جوان دامغانی در انتظار شغل به سر می‌برند

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان پنج هزار جوان بیکار دارد، که مسئولان باید برای اشتغال آنها تدبیری بیاندیشند.


ابوالفضل حسن بیکی، در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری دامغان افزود: مدیران و متولیان امر اشتغال در شهرستان دامغان باید آمار دقیق ارائه کنندو محاسبات مدیران در بخش اشتغال باید همراه با سند، دقیق و درست باشد، وی گفت: در بحث ارائه آمار بیکاران و اشتغال شهرستان عنوان محرمانه، سری و فوق سری معنا ندارد و قابل قبول نیست و نباید از بیان تعداد بیکاران بترسیم.
وی افزود: آمار بیکاران و تعداد افراد اشتغال به کار در واحدهای تولیدی و صنعتی دامغان از منابع غیررسمی ارائه شود بلکه آمارهای ارائه شده از سوی مدیران باید درست، منطقی و قابل قبول باشد تا بتوانیم درباره آنها تصمیم درست بگیریم.
عضو مجمع نمایندگان استان سمنان همچنین گفت: در جریان سفر رئيس‌جمهور و هیئت دولت به استان سمنان یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار در قالب پرداخت وام‌های ارزان قیمت در نظر گرفته شده و ما امروز باید برای اعطای این تسهیلات به جونان پیشگام شویم وگرنه جوان بیکاری که در منزل به سر می‌برد چگونه از اعطای این تسهیلات با خبر می‌شود؟
حسن بیگی با بیان اینکه جمعیت دامغان باید در حال حاضر 250 هزار نفر باشد، ابراز داشت: نرخ جمعیت در این شهرستان به دلیل مهاجرت به 85 هزار نفر کاهش یافته است که این امر، آماری نگران‌کننده به نظر می رسد لذا باید برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه کاره تلاش کرد تا ماندگاری مردم را در شرایط بهبود اقتصادی افزایش داده و رشد و توسعه همه‌جانبه شهرستان را بیش از پیش شاهد باشیم.
وی بر جدیت در تامین آب برای استان سمنان که یک امر مهم و حیاتی است تاکید کرد و گفت: با موافقت سازمان حفاظت محیط زیست در انتقال آب از دریای خزر می‌توانیم این پروژه مهم را به سرانجام برسانیم.