kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۹۲
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۳
معاون وزیر نفت:

ظرفیت تولید گازوئیل یورو4 به 20 میلیون لیتر در روز افزایش یافت

معاون وزیر نفت از افزایش ظرفیت تولید گازوئیل یورو 4 به 20 میلیون لیتر در روز خبر داد.
عباس کاظمی با اشاره به آغاز بهره‌برداری از آخرین مرحله طرح توسعه و افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت شازند، گفت: واحد تصفیه هیدروژنی گازوئیل این پالایشگاه رسماً در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با یادآوری اینکه با بهره‌برداری از این واحد روزانه 10 میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو 4 و گوگرد کمتر از 50 پی.پی.ام در میلیون تولید می‌شود، تصریح کرد: با افزایش ظرفیت تولید، عرضه گازوئیل یورو 4 هم افزایش یافته است.
معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه با بهره‌برداری از واحد تصفیه هیدروژنی گازوئیل پالایشگاه شازند روزانه 50 تن گوگرد از گازوئیل استحصال و به صورت گوگرد جامد به بازار عرضه می‌شود، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح ظرفیت تولید گازوئیل با استاندارد یورو 4 به بیش از 20 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.
این مقام مسئول با اشاره به آغاز تولید روزانه 11 میلیون لیتر گازوئیل یورو 4 در پالایشگاه نفت تهران از حدود 1/5 سال قبل تاکنون، تبیین کرد: برنامه‌ریزی توزیع گازوئیل یورو 4 تولیدی در این دو پالایشگاه در کلانشهرهای کشور به منظور کاهش آلودگی زیست محیطی به ویژه اکسید گوگرد انجام شده و در حال تکمیل است.
به گزارش مهر، طرح توسعه پالایشگاه نفت شازند یک مجموعه کامل پالایشگاهی جدید می‌باشد که با هدف افزایش ظرفیت پالایشگاه موجود از 170 هزار بشکه به 250 هزار بشکه در روز و ارتقای کیفی محصولات اجرا شده است.
با بهره‌برداری کامل از این طرح و پالایشگاه موجود علاوه بر تولید و عرضه روزانه 16 میلیون لیتر بنزین پاک و 10 میلیون لیتر گازوئیل یورو 4، روزانه حدود 600 تن گوگرد از محصولات تولیدی حذف و استحصال می‌شود.