kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۳
وزیر راه خبر داد

نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در ایام نوروز

وزیر راه و شهرسازی با ارائه آمارهایی از تسهیلات این وزارتخانه برای مسافران نوروزی، برای نظارت بر عملکرد ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ایام نوروز تاکید کرد.
به گزارش مهر، عباس آخوندی در بازدید از پایانه‌های جنوب و غرب شهر تهران گفت: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ایام نوروز، سفر ایمن را برای هموطنان میسر کنیم.
وی با اشاره به استقرار 649 راهدارخانه برای اسکان مسافران نوروزی در شرایط غیرعادی جوی ادامه داد: 1375 گروه زمستانی در بیش از 210 هزار کیلومتر از راه‌های کشور مستقر شده‌اند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: آماده‌سازی پایانه‌های مرزی جاده‌ای دارای تردد مسافران خارجی نوروزی، آمادگی کامل و تجهیزات مراکز پیش‌فروش بلیت در سطح کشور، بکارگیری حدود 19 هزار و 500 دستگاه اتوبوس، 35 هزار و 900 دستگاه مینی‌بوس و 35 هزار و 800 دستگاه سواری کرایه از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی با بیان اینکه در بخش دریا نیز پیش‌بینی می‌شود شش میلیون مسافر جابجا شود، اظهار داشت: یک هزار صندلی نیز به صندلی هواپیماهای کشور اضافه شده است.
آخوندی با اشاره به بخش حمل‌ونقل ریلی در نوروز امسال، گفت: در بخش ریلی نیز در مسیر مشهد - تهران هفت درصد و در بقیه مسیرها سه درصد به ظرفیت صندلی قطارها افزوده شده است.