kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱

حوادث کوتاه از کشور


    
    انهدام باند قاچاقچیان
زنجان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: ماموران این فرماندهی از فعالیت یک باند مواد مخدر در این استان مطلع شدند.
سرتیپ علیرضا صالحی افزود: ماموران با تشدید اقدامات اطلاعاتی خود 6 نفر از اعضای این باند را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه آنان را با سه دستگاه خودرو در آزادراه زنجان - قزوین دستگیر کردند. وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از خودروی متهمان 60 کیلوگرم تریاک کشف کردند.

دستگیری دزدان احشام
قزوین - فارس: فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: به دنبال وقوع یک مورد سرقت مسلحانه 312 راس دام از یک دامداری در یکی از روستاهای حوالی آزادراه قزوین - تهران پیگیری موضوع با تشکیل کارگروهی ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت. سرتیپ مهدی محمودی ادامه داد: ماموران با تحقیقات گسترده و بررسی فنی به سه نفر در این خصوص مظنون شدند و با تکمیل تحقیقات پلیسی، مخفیگاه سارقان را در شهرستان‌های شهریار و اسلامشهر شناسایی کردند.وی با بیان اینکه ماموران پلیس عملیات دستگیری سارقان را شروع کردند اظهار داشت: در این عملیات 8 سارق در کمتر از 24 ساعت دستگیر شدند.

خصومت علت مزاحمت
اصفهان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی کاشان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی اقدام به ایجاد مزاحمت برای وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای شهرستان کاشان قرار گرفت. سرهنگ مهدی پورغلامحسین افزود: با انجام تحقیقات گسترده پلیسی و اقدامات تخصصی در فضای سایبر، نهایتا متهم شناسایی و دستگیر شد.
وی افزود: متهم در مواجه شدن با مستندات پلیس صراحتا به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را خصومت با شاکی عنوان کرد.

مرگ خاموش مادر و کودک
کرمانشاه - فارس: مدیر فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از مرگ مادر و کودک کرمانشاهی بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن خبر داد. صائب مدرسی با بیان اینکه حادثه مزبور شنبه‌شب در شهرک تعاون رخ داد،‌گفت: کارکنان اورژانس 115 در محل حادثه حضور یافتند و مادر 30 ساله و کودک سه ساله وی را که هر دو فاقد علائم حیاتی بودند به بیمارستان امام رضا(ع) انتقال دادند اما عملیات احیا ناموفق بود.

جاسازی تریاک در تریلر
بوشهر - فارس: فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید میرزایی بندرعباس هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلر مشکوک شدند و آن را متوقف ساختند. سرتیپ عزیز‌الله ملکی افزود: این تریلر حامل دستگاه‌های سوراخ‌زن چوب بود که در بازرسی دقیق، ماموران موفق شدند 520 کیلو و 700 گرم تریاک کشف کنند. به گفته وی متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

زمین‌خواری 30 میلیاردی
اصفهان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی کاشان گفت: به دنبال گزارشی مبنی بر تصرف غیرمجاز زمین توسط فردی در حوالی یکی از روستاهای حاشیه آزادراه قم - کاشان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت. سرهنگ مهدی ‌پورغلامحسین افزود: کارآگاهان پس از بررسی اسناد و مدارک متوجه وقوع یک مورد زمین‌خواری به مساحت 299 هزار و 515 مترمربع از عرصه‌های منابع طبیعی شدند.فرمانده انتظامی کاشان ارزش این زمین را 30 میلیارد ریال بیان کرد و گفت: پس از هماهنگی با مقام قضایی فرد متخلف در این خصوص دستگیر شد.به گفته وی، متهم با مشاهده قرائن و دلایل به صراحت به بزه خود اعتراف و علت آن را سودجویی اعلام کرد.

توقف لنج با محموله برنج خارجی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفت: ماموران پایگاه دریابانی این استان به یک فروند لنج باری مشکوک و بلافاصله این شناور را متوقف کردند. سرتیپ عبدالله نظرپور افزود: ماموران در بازرسی از این شناور 115 هزار و 500 کیلو برنج خارجی قاچاق را کشف و 6 متهم را در این رابطه دستگیر کردند.فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: کارشناسان ارزش ریالی این محموله را 5 میلیارد و 760 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

رد رشوه
زاهدان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی سیب و سوران گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت‌زنی دو نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز را شناسایی و دستگیر کردند. سرهنگ رضا آباده‌ای افزود: این افراد برای فرار از جرم، در قبال آزادی خود به ماموران مبلغ یک میلیون تومان پول نقد پیشنهاد کردند. وی تصریح کرد: ماموران با خودداری از دریافت رشوه مراتب را صورت جلسه کردند. سرهنگ آباده‌ای گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به همراه مبلغ رشوه به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس بانک به زندان افتاد
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی رودسر اظهار داشت: در پی اعلام اداره حقوقی یکی از بانک‌ها مبنی بر انجام اختلاس در یکی از شعب بانک‌های رودسر، موضوع مورد بررسی کارآگاهان قرار گرفت. سرهنگ رمضانعلی پورقاسم افزود: ماموران در تحقیقات خود به رئیس یکی از شعب بانکی مشکوک شدند که زنی 32 ساله بود. وی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و اظهار داشت: این متهم 6 میلیارد ریال از مردم اختلاس کرده بود که با تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی و با صدور قرار 10 میلیارد ریالی روانه زندان شد.

ماهیگیران در رودخانه غرق شدند
ارومیه - ایرنا: رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان پلدشت از غرق شدن 2 ماهیگیر در رودخانه‌ ارس در محدوده این شهرستان خبر داد.
صادق علیزادگان گفت: با اعلام خبر غرق شدن این 2 نفر جست‌وجو برای یافتن اجساد آنها در رودخانه ارس آغاز شد.
وی اظهار کرد: این 2 ماهیگیر از اهالی شهرک ارس شهرستان پلدشت بودند که بر اثر وزش باد از روی قایق به داخل رودخانه پرت شده و به سبب آشنا نبودن به فن شنا غرق شدند.
علیزادگان افزود: تاکنون جسد یکی از غرق‌شدگان پیدا شده و تلاش امدادگران برای یافتن جسد دیگر ادامه دارد.

جاسازی مواد مخدر در معده
کرج- فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان البرز گفت: در پی مراجعه فردی به کلانتری 22 مهرشهر کرج و اعتراف به این که توزیع‌کننده مواد مخدر است و مقدار 55 گرم تریاک و 10 سانت هروئین در معده خود جاسازی کرده اما در مسیر جا به جایی به زندان پشیمان شده است، صحت اظهار وی مورد بررسی قرار گرفت. سیدحسین سیدحقیقی افزود: با انتقال این فرد به بیمارستان، در تصویربرداری از معده وی اشیای مشکوک مشاهده شد که پس از جراحی 40 بسته مواد مخدر هروئین به وزن 473 گرم و 10 بسته شیشه به وزن 119 گرم از معده وی خارج شد.
فرمانده انتظامی کرج گفت: متهم که دارای سابقه در امر خرید و فروش مواد مخدر است، تحویل مراجع قضایی شد.

پوشاک قاچاق در منزل
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان فارس با انجام اقدامات اطلاعاتی مطلع شدند فردی در منزل خود واقع در یکی از خیابان‌های شمال شهر شیراز، پوشاک قاچاق میلیاردی دپو کرده است.
سرهنگ «سیروس حیدری» ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضایی منزل مذکور بازرسی و مقادیر انبوهی پوشاک قاچاق کشف شد.
وی با اشاره به دستگیری و معرفی یک قاچاقچی کالا در این رابطه، اظهار داشت: ارزش این محموله 10 میلیارد ریال برآورد شده است.