kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۱۸۰
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱

اخبار کوتاه اجتماعی


رئیس بسیج جامعه زنان:
چارچوب مهدهای کودک بر اساس آموزه‌های غربی است
رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه مهدهای کودک موجود پاسخگوی نیاز خانواده‌های متدین و گفتمان انقلاب اسلامی نیست، گفت: بحث‌هایی که در این مهدها آموزش داده می‌شود عمدتاً بحث‌هایی است که از یونیسف وآموزه‌های غربی برداشت شده و آسیب‌هایی را برای برای کودکان دارد.
مینو اصلانی به فارس گفت: به دلیل خلأ جدی در این آموزه‌ها و برای اینکه آموزه‌های دینی ما در مهدها به کودکانمان آموزش داده شود مهدهای قرآنی را بر اساس آموزه‌های قرآنی و طی تفاهم با سازمان بهزیستی تشکیل دادیم.

آلودگی  قلیان‌ها با مواد روانگردان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: در طرح جمع‌آوری قلیان‌ها در سفره‌خانه‌ها و رستوران‌ها مشخص شد قلیان‌هایی وجود دارند که بیش از 25 درصد آنها به مواد روانگردان آلوده هستند و جوانان به ویژه دختران چون تجربه‌ مصرف اینگونه مواد را ندارند آن را استعمال می‌کنند.
به گزارش فارس، عرشی افزود: طی دو هفته گذشته در منطقه دربند دو تن آلو و لواشک آغشته به مواد رنگی و سرطان‌زا  توقیف و معدوم شد.

ورود سامانه بارشی به کشور از بعد از ظهر فردا
   بعد از ظهر سه‌شنبه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و رگبار و رعد و برق به دنبال خواهد داشت.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اعلام این خبر گفت: امروز و فردا بر روی جنوب غرب و جنوب کشور گرد و غبار رقیق پیش‌بینی می‌شود.
  به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه افزود: امروز رگبار پراکنده باران روی شمال غرب و ارتفاعات البرز و شمال شرق رخ خواهد داد و در بعد از ظهر بارش در شمال شرق کشور تشدید می‌شود.
 
محدودیت‌های پلیس با آیین دادرسی جدید
دادستان کل کشور گفت: پلیس به عنوان ضابط قوه قضاییه با ما همکاری دارد اما از لحاظ قانونی با مشکلاتی مواجه ‌هستیم چرا که آیین دادرسی جدید محدودیت‌هایی را برای پلیس که یک ابزار مهم در اختیار قوه قضاییه است ،  ایجاد کرده و ما به دنبال حل این مشکلات هستیم.
به گزارش مهر ، حجت الاسلام منتظری در خصوص محتوای مجرمانه فضای مجازی گفت: متأسفانه آنقدر فضای مجازی آلوده و مسموم شده که ما مرتب آن را رصد می‌کنیم و در هفته صدها و گاهی هزاران مرکز فساد را شناسایی و با آنها برخورد می‌کنیم.