kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۳۳۴
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* رئیس‌جمهور پس از پیروزی در انتخابات 92 اعلام کرد من رئیس‌جمهور همه ملت ایرانم ولی در ضیافت برگزیدگان مجلس دهم در شام 95/2/18 فقط از اعضای یک جناح خاص دعوت به عمل آورد. ای کاش این همه ریخت و پاش را کم می‌کرد و به نیازمندان و مستضعفان رسیدگی می‌کرد و یا حداقل با آنها هم‌سفره می‌شد.
عسگری
* سه سال از ریاست جمهوری آقای روحانی سپری شده مع‌الوصف ایشان هنوز خود را سخنگوی یک جریان سیاسی خاص می‌داند. پس حق و حقوق سایر مردم در این بین چه می‌شود؟
0983---0917
* متأسفانه رئيس‌جمهور محترم ما هر زمان که در مقابل تریبون اجتماعات و رسانه ملی قرار می‌گیرد امور اصلی و رفاه و آرامش جامعه را به حاشیه برده و ایجاد تنش و ناامیدی و... در مردم می‌کند. هر کارمندی طبق ضوابط وزارت متبوع خود در حد توان رتق و فتق می‌کند. اینکه گفته شود یک کارمند نمی‌تواند در مورد چاپ کتاب اظهار نظر کند! یا از روی جهل نسبت به وظایف قانونی وزارتخانه ‌است یا غرض‌ورزی که البته بعید است. اما به هر حال مردم از این گونه رفتارهای باهدف سرپوش گذاردن بر ضعف مدیریتی خسته شده‌اند.
7933---021
* تا دیروز برجام گره‌گشای مشکلات کشور  معرفی شد اما امروز زبان انگلیسی قرار است گره‌گشایی کند، گویا پروژه نفوذ خیلی پررنگ‌تر از گذشته شده است مسئولان ما باید بیشتر هوشیار باشند.
0901---021
* نظام سلطه و استکبار هر روز بیشتر از قبل به مردم ایران برای تغییر روش زندگی چشم دوخته است تا با نفوذ فرهنگی بتواند به نتایج مطلوب خود دست پیدا کند. کشور اسلامی ایران با دادن شهدای بسیار در راه حفظ ارزش‌های دینی و فرهنگی اکنون باید جریان‌های انحرافی را با آگاهی و بصیرت از جامعه پاک کند. دولت محترم هم باید پیش‌قدم این حرکت باشد نه مانع آن.
سیدحسین کلانتر
* رئیس‌جمهور برای حضور در بین کارگران در روز جهانی کارگر با خودرو لندکروز حاضر شد و حتی از اتومبیل‌ پیاده نشد. بعد از پیگیری مشخصات خودروی ایشان متوجه شدم که دارای قابلیت‌های خاصی است. خیلی دلخور شدم از اینکه رئیس‌جمهوری که خود را مردمی می‌داند در دیدار با کارگران زحمت‌کش کشور اینگونه برخورد می‌کند؟!
5506---0919
* زندگی برجام زده مردم همچنان دست‌خوش دشواری‌های اقتصادی و تورم ناشی از ضعف مدیریتی است و با شعارهای توخالی چند سال اخیر نیز چرخ زندگی مردم نچرخید. پیشنهاد می‌کنم آقایان برای نشان دادن توانایی خود فقط یک سخنرانی بدون برجام داشته باشند.
4251---0912
* نتایج حاصل شده از توافق آن قدر برای دشمنان سود داشته که آن‌ها اصلا تمایلی به برهم خوردن آن ندارند زیرا همه امتیازات را نقد دریافت کردند و یک مشت وعده نسیه به مذاکره‌کنندگان کشورمان هدیه دادند.
محمدی
* با ادبیات جدیدی که از سوی استکبار تعقیب می‌شود هیچ امیدی به رویت آفتاب تابان ادعایی دیده نمی‌شود. ما راهی نداریم جز مقاومت.
4419---021
* مسئولیت توافق هسته ای با 5+1 به عهده دولت یازدهم است حاصل این توافق بد رفته رفته برای مردم در حال روشن شدن است بنابراین آنچه مورد انتظار است عذرخواهی از مردم شریف ایران به خاطر این توافق بد است نه توجیه آن.
صادقی و نیرهدی
* مجلس شورای اسلامی می‌بایست حق مردم را نسبت به وعده‌های مذاکرات بگیرد و مدعیان توافق برد-برد را مورد سؤال قرار دهد نه اینکه به حال خودشان رها کند.
7211---021
* کار روزنامه‌های زنجیره‌ای فقط متهم کردن دولت قبل شده و بزک کردن آمریکا و غرب برای مردم حالا با تیترهایی که می‌زنند به خیالشان می‌خواهند رئیس مجلس آینده را هم تعیین کنند!
مسعود نخعی - شهریار
* به عنوان بازدیدکننده و مشتری به نمایشگاه نفت و گاز تهران مراجعه کرده بودم. برای خرید میله‌های الکترود مسی با چند شرکت خارجی مذاکره کردم اما همه آن شرکت‌های خارجی برای بستن قرارداد تحریم‌ها بر ضد ایران را لغو نشده می‌دانستند! پس چه شد این همه هیاهوی دولت یازدهم که چند ماه است از ریختن دیوار تحریم‌ها برای مردم سخن می‌گوید.
مطلع‌خانی
*‌ آن‌قدر که دولت محترم فکر آوردن سرمایه‌های خارجی و پروژه‌های مشترک با کشورهای دیگر است اگر به فکر توان داخلی و جذب سرمایه‌های داخلی برای چرخه اقتصاد بود ما الان شاهد رشد اقتصادی در کشور بودیم نه رکود و نقدینگی سرگردانی که روز‌به‌روز در حال رشد است.
2914---0912
* فدراسیون فوتبال برای لباس تیم ملی با چند شرکت خارجی تولید لوازم ورزشی مذاکره کرده و با یکی از این شرکت‌ها قرارداد امضا کرده است. آیا بهتر نبود فدراسیون برای حمایت از تولید داخل و در جهت اقتصاد مقاومتی برای کادر تیم ملی از پوشاک و تولیدکنندگان داخلی که از قضا گاه محصولات باکیفیتی تولید می‌کنند استفاده می‌کرد؟
2864---0912
* در سال 91 کنفرانس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با حضور مقامات رده بالای کشورهای عضو و با همت دولت قبل با اقتدار و شکوه خاصی در تهران برگزار شد ولی کنفرانس کشورهای اسلامی که چند روز قبل در ترکیه برگزار شد به صدور قطعنامه ضد ایرانی منجر گردید در حالی که دولت تدبیر نیز حضور داشت و با آن همه ادعای دیپلماسی فعال نتوانست مانع صدور قطعنامه ضد ایرانی شود!
7552---021
* چندین ماه از خرید ذرت ما کشاورزان توسط دولت می‌گذرد ولی تا الان دولت پول ما را پرداخت نکرده است. در دولت گذشته بعد از گذشت 20 روز با ما تسویه حساب می‌کردند و ما کشاورزان عزت و احترام داشتیم.
5940---0916
* با کاهش قیمت جهانی نفت، بنزین نیز در تمام دنیا ارزان شد اما در ایران قیمت بنزین پایین که نیامد هیچ گران‌تر هم شد! دولت محترم باید پاسخگوی این ناهمخوانی باشد.
4610---0910
* به نظر می‌رسد وزیر محترم اقتصاد گویا تمامی مشکلات اقتصادی جامعه را حل کرده و فقط مانده سود سپرده‌های بانکی که باید با فاصله چند ماه دوباره آنها را کاهش دهد. آیا تورم تک‌ نرخی شده؟ پس این همه افزایش قیمت اجناس که در بازار اتفاق افتاده چیست؟
رحمانی‌نژاد - سمنان
* اخیراً دانشگاه پیام نور در اقدامی تعجب برانگیز، اقدام به افزایش 1764 درصدی هزینه مربوط به فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی نموده است. قبلا دو فیش 120 تومانی و تمبر 1000 تومان دریافت می‌شد ولی این مبلغ هم‌اکنون به مبلغ 60 هزار تومان رسیده آن هم بدون اطلاع‌رسانی متعارف!
علی موحدی
* مسئولان نظام وظیفه کشور در کنار فروش خدمت سربازی برای احقاق حق وحقوق ضایع شده امثال بنده که در زمان خدمت در اثر حادثه قطع عضو شده‌ایم فکری بکنند. بنویسید 16 سال است که فلج شده و کنار اتاق خانه افتاده‌ام.
2431---0911
* دولت مورد حمایت آقای هاشمی سال گذشته یارانه ما را قطع کرده امسال نیز حق عائله‌مندی(اولاد عقب‌مانده ذهنی و حق همسر) را قطع کردند و با گذشت 40 روز از سال جدید عیدی که اغلب در بهمن پرداخت می‌شد هنوز پرداخت نشده است. کارگران راه‌آهن چه قصوری کرده‌اند که با آنها این‌گونه رفتار می‌شود؟!
بازنشسته راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران
* در شهر ]...[ استان گیلان کاندیدای مورد نظر اصلاح‌طلبان با دادن پنجاه هزار تومان پول به برخی از شهروندان رأی آن‌ها را می‌خرید به نظرم چنین افرادی که با این شیوه وارد مجلس می‌شوند نمی‌توانند فرد سودمندی برای کشور و مردم باشند.
1900---013
* در تاریخ 94/12/23 برای خرید بلیط هواپیمای مشهد-تهران دو بار از حسابم توسط اینترنت کسر گردید. از تاریخ یاد شده 95/2/12 با گذشت 50 روز علی‌رغم پیگیری‌های متعدد موفق به دریافت 416 هزار تومان مازاد خود نشده‌ام. با توجه به عصر ارتباطات چرا در اسرع وقت مردم را از سرگردانی نمی‌رهانند؟ تکلیف این همه پول‌های مردم در جیب برخی آژانس‌ها و سود کلان آن چه می‌شود؟ چرا برخی به راحتی و به دور از چشم ناظران با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟
خانم صابونی