kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۰۳۵
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱

احداث بیمارستان 700 تختخوابی در قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از احداث بیمارستان 700 تختخوابی در استان خبر داد.

قزوین- خبرنگار کیهان:

منوچهر مهرام در جمع خبرنگاران افزود: این بیمارستان در زمینی به مساحت 10 هکتار در نزدیکی میدان مادر قزوین احداث می‌شود. وی هزینه ساخت این بیمارستان را حدود 2 هزار میلیارد ریال و هزینه تجهیز را نیز حدود دو هزار میلیارد ریال اعلام و یادآور شد: بخشی از هزینه ساخت این مرکز از طریق تسهیلات خارجی کم‌بهره و بخشی هم از منابع داخلی تأمین خواهد شد.
مهرام، اضافه کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های استان دارای یک هزار و 800 تخت فعال می‌باشند که 970 تخت آن در بیمارستان‌های دانشگاهی مستقر است.
به گفته این مسئول، با توجه به جمعیت در حال رشد استان، برای سال‌های آینده بیش از سه‌هزار و 500 تخت بیمارستانی مورد نیاز است. وی با اشاره به وضعیت نامناسب فضاهای بیمارستانی استان، خاطرنشان کرد: هم اکنون به غیر از بیمارستان‌های شهید رجایی و ولایت، هیچ یک از بیمارستان‌ها تحت پوشش دانشگاه نبوده و به همین علت امکان ساخت و ساز و اعمال تغییرات در آنها برای ما وجود ندارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه با اشاره به اعلام آمادگی بخش خصوصی برای ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی در استان، یادآور شد: این بیمارستان با رویکرد توریسم درمانی احداث می‌شود.
مهرام اظهار امیدواری کرد با ساخت بیمارستان 700 تختخوابی دولتی و یک هزار تختخوابی بخش خصوصی و بیمارستان نیمه تمام اهدایی شهرداری الوند، مشکلات کمبود تخت‌های بیمارستانی طی سال‌های آینده برطرف شود.