kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸

آغاز بازسازی زیرساخت‌های کشاورزی آسیب‌دیده دزفول در سیل اخیر

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه دزفول گفت: عملیات بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع کشاورزی دزفول آغاز شده است.


عبدالحسین پوررکنی افزود: سیلاب اخیر افزون بر 845 میلیارد ریال به بخش کشاورزی دزفول خسارت‌ زده و بخش زیادی از مزارع دچار آب‌گرفتگی شد.
وی با اشاره به اینکه برخی مزارع گندم دزفول به صورت 100 درصد خسارت‌دیده‌اند گفت: در حال حاضر با کمک دستگاه‌های راهسازی عملیات بازسازی و تعمیر جاده‌های دسترسی به مزارع بخش چغامیش و مرکزی دزفول در حال انجام است.
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه قطع جاده دسترسی برخی مزارع امکان برداشت محصول را غیرممکن کرده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه محصول برخی مزارع کشاورزی دزفول خسارت ندیده اما به دلیل نبود جاده دسترسی امکان برداشت محصول وجود ندارد لذا باید در اسرع وقت نسبت به ترمیم و بازسازی جاده‌های این مزارع اقدام شود تا خسارت بیشتری به مزارع قابل برداشت منطقه وارد نشود.
پوررکنی اظهار کرد: علاوه بر این جاده دسترسی به شرکت کارون دزفول نیز بر اثر سیلاب بسته شده و تردد به سختی انجام می‌شود که عملیات خاکریزی این جاده از یکشنبه آغاز شد.
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه دزفول خسارت اولیه ناشی از سیل در دزفول را دو هزار و 700 میلیارد ریال دانست و گفت: به 75 خانوار که منازلشان در سیل اخیر تخریب شده‌اند وام بلاعوض 50میلیون ریالی پرداخت می‌شود.