kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۲۲۳
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
برسرمنطقه قره باغ

آغاز مجدد جنگ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان 100 کشته ومجروح برجای گذاشت

با شعله ورشدن مجدد جنگ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان درمنطقه قره باغ، بیش از یکصد تن از طرفین کشته وزخمی شدند.


به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از شعله‌ ور شدن دوباره تنش و درگیری بین باکو و ایروان بر سر منطقه قره‌باغ، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از کشته وزخمی شدن بیش از یکصد نفر از طرفین دراین درگیری ها خبرداد.
وزارت دفاع آذربایجان در بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشرشد مدعی شده است که بیش از 100 نیروی نظامی آن نیز طی این‌درگیری‌ها کشته و زخمی شده اند.
به گفته منابع آذربایجانی، نظامیان این کشور ارتفاعات و مناطق راهبردی مهمی را نیزبه تصرف خود درآورده اند.
همچنین دراین بیانیه کشته شدن 12 نظامی آذربایجانی و انهدام یک بالگرد و یک تانک ارتش این کشور مورد تأیید قرارگرفته است.
از سوی دیگر، پس از درگیری شدید جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مناطق مورد نزاع بین دو کشور، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه خواهان پایان فوری این درگیری‌ها شد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت: «رئیس جمهوری از همه طرف‌های درگیری خواسته تا آتش‌بس را رعایت کنند و از خود خویشتن‌داری نشان دهند تا مانع از تلفات بیشتر شوند».گفتنی است ارمنستان از متحدان روسیه به شمار می رود ، ودرمقابل، جمهوری آذربایجان از کشورهای نزدیک به ترکیه است. مسکو وآنکارا از اواخر سال گذشته درپی حمله ترکیه به یک جنگنده روس درآسمان سوریه روابط
تنش آلودی داشته اند و رابطه دیپلماتیک آنها به پایین ترین سطح تنزل کرده است.قره باغ منطقه‌ای کوهستانی و خودمختار با سکنه با اکثراً ارمنی است که در درون مرزهای قانونی جمهوری آذربایجان واقع شده است.