kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۲۲۲
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
پ.ک.ک مسئولیت را برعهده گرفت

شمار قربانیان انفجار دیار بکر از مرز 30 تن گذشت

شمار تلفات انفجار بمب در «دیار بکر» ترکیه به 34 تن رسید؛ حزب کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.




پنجشنبه گذشته شهر کردنشین «دیار بکر» در جنوب شرق ترکیه شاهد انفجار مهیبی بود و طبق آمارهای اولیه، هفت نیروی پلیس در این انفجار جان باختند و 27 تن نیز زخمی شدند. در گزارش‌های تکمیلی، شمار قربانیان این انفجار 34 تن اعلام شد.به گزارش ایسنا، گروه تروریستی پ.ک.ک مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت. ترکیه طی ماه‌های گذشته به شدت ناامن شده است.
سیاست‌های نادرست آنکارا در قبال سوریه و عراق باعث افزایش حملات تکفیری‌های داعش در داخل خاک ترکیه شده است و مقامات این کشور به بهانه مبارزه با تروریسم، آتش‌بس میان خود و پ.ک.ک را نقض کرده‌اند، اقدامی که به حملات تروریستی متقابل انجامیده است.در پی گسترش حملات تروریستی در ترکیه، کشورهای اروپایی، آمریکا و استرالیا از اتباع خود خواستند ترکیه را ترک کنند.طی یک سال اخیر خونین‌ترین حملات  تروریستی در شهرهای «سوروچ» آنکارا، اسلامبول و دیاربکر به وقوع پیوسته و جان ده‌ها تن را گرفته است.
مقامات ترکیه که به خاطر حمایت از سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا و ناتو، کشورشان را به این روز انداخته‌اند، اکنون نه تنها از جانب غرب حمایت نمی‌شوند، بلکه مورد مواخذه هم قرار می‌گیرند که آخرین مورد آن، اظهارات اعتراض‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکا در مورد بدرفتاری نیروهای امنیتی ترکیه علیه فعالان مطبوعات در این کشور است.به گفته دوست و دشمن ترکیه از عوامل اصلی تقویت داعش و گروه‌های تروریستی در منطقه است.