kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۵۴۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
آیات عظام نوری همدانی و مکارم شیرازی:

حزب الله لبنان اگر نبود اسرائیل همه اعراب را بدبخت کرده بود

آیات عظام نوری همدانی و مکارم شیرازی با اشاره به اقدام اخیر شورای همکاری خلیج فارس، ارتجاع عرب را منشأ بسیاری از فسادها دانستند و تأکید کردند: حزب الله لبنان بزرگ‌ترین افتخار اعراب است که اگر نبود اسرائیل همه آنها را بدبخت کرده بود.



به گزارش رسا، آیت‌الله حسین نوری همدانی در درس خارج فقه خود با بیان اینکه اقتدار نظام اسلامی ما به برکت حمایت و پشتیبانی همه جانبه مردم است، اظهار داشت: هیچ سلاحی در دنیا مثل فرهنگ جهاد و شهادت طلبی مؤثر نیست، دشمنان هرچه قدر بمب و تجهیزات نظامی داشته باشند توان شکست دادن ما را ندارند، انتفاضه سوم فلسطینی‌ها مبتنی بر همین روحیه است که صهیونیست‌ها را درمانده کرده است.
 این مرجع تقلید، وحدت و انسجام حول محور ولایت فقیه را یک اصل مهم عنوان و تصریح کرد: برخی موضع گیری‌ها در جامعه نادرست است؛ موضع همه ما موضع ولایت فقیه است، باید شاخص‌هایی همچون استکبار ستیزی و صهیونیسم ستیزی که مورد تاکید حضرت امام و رهبر معظم انقلاب است را مورد توجه قرار دهیم.
 این مرجع تقلید با اشاره به تروریست خواندن حزب الله لبنان از سوی شورای همکاری خلیج فارس، گفت: این‌ها خودشان تروریسم ساز و تکفیری ساز هستند، حوزه علمیه قم این کار ارتجاع عرب که منشا بسیاری از فسادها است را به شدت محکوم و تاکید می‌کند حزب الله پشتیبان اسلام و مقاومت است و با صلابت در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده و خواهد ایستاد.
 این مرجع تقلید با بیان اینکه همه اینها از انقلاب اسلامی ایران کینه به دل دارند، اظهار داشت: اینها از انقلاب ما سیلی خورده‌اند و زیر پای شان سست است، به همین دلیل برای چند روز حکومت بیشتر به آمریکا و غرب تکیه کرده‌اند. اینها برخی عقاید شیعیان از جمله توسل را شرک می‌دانند اما خودشان همه جوره سر سپرده استکبار هستند.
 رژیم غاصب اسرائیل از هم اکنون دبیرکل اتحادیه عرب است
همچنین آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح دیروز در آغاز درس خارج خود با بیان اینکه یکی از عجایبی که اخیرا از سوی جمعی از سران عرب دیده شد این است که نشستند و تصویب کردند که حزب الله لبنان جزو گروه‌های تروریستی است! تصریح کرد:حزب الله بزرگ‌ترین افتخار اعراب است که اگر نبود اسرائیل همه آنها را بدبخت کرده بود، در تاریخ عرب به شجاعت آنها کمتر دیده شده است، حزب الله افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را در هم شکست.
وی با اشاره به استقبال فوری رژیم غاصب اسرائیل از پیشنهاد اعراب، گفت: از هم اکنون باید اسرائیل را دبیر کل اتحادیه عرب دانست، منتهی بطور غیررسمی. بهترین نشانه این سخن این است که سر سخت‌ترین دشمنان اسرائیل را تروریست می‌دانند.
بنا بر این گزارش، آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: آنها بدانند هرگز نمی‌توانند با این مصوبات شرم آور افتخارات حزب الله را پنهان کنند؛ حزب الله همچنان قهرمان می‌ماند و آنها نام ننگی در تاریخ برای خود می‌گذارند.