kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۵۴۵
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
سخنگوی دولت در جمع خبرگان مطرح کرد

اقتصاد مقاومتی یعنی افزایش مالیات !


معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با حضور در اجلاس خبرگان گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور ارائه کرده و گفت: آیا واقعاً اقتصاد ما امروز این توان و قدرت را دارد که با کاهش تکیه بر نفت، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم؟!
محمد باقر نوبخت با اشاره به کاهش درآمد نفتی کشورهایی چون عربستان و ونزوئلا گفت: کشوری مثل عربستان که یارانه‌های زیادی را به مردم خود می‌داد با مواجه شدن با کاهش درآمد نفتی خود دست به کاهش حجم یارانه‌های پرداختی زدند و افزایش قیمت برخی کالاها و خدمات خود را اجرا کردند، اما دولت اعتدال علی‌رغم کاهش قیمت نفت تلاش کرد یارانه مردم را پرداخت کرده و جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرد.
وی با اشاره به تلاش‌های دولت برای کاهش بیکاری در کشور گفت: سالانه جمع کثیری دارند به بازار کار وارد می‌شوند، بااین‌حال دولت تلاش کرده با ثبات قیمت‌ها و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان تا حدودی از حجم بیکاری بکاهد.
سخنگوی دولت با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: رشد اقتصادی در گروی استفاده از تمام ظرفیت‌های مورد اشاره مقام معظم رهبری در سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی است؛ اما آیا واقعاً اقتصاد ما امروز این توان و قدرت را دارد که با کاهش تکیه بر نفت، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم؟
نوبخت گفت: کاهش تکیه بر نفت یعنی افزایش مالیات، آیا جامعه ما امروز این پذیرش را دارد؟ امروز دولت تمام تلاش خود را به کار بسته که با اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌ها و ایجاد روابط دیپلماتیک و ایجاد بسترهای سرمایه گذاری خارجی، گشایش اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و رسیدن به عدد 8 درصد رشد اقتصادی را فراهم آورد تا به رقم 724هزار میلیارد برسیم.