kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۵۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
با تصویب هیئت وزیران

لایحه 2 دوازدهم بودجه سال ۹۵ با قید دوفوریت تقدیم مجلس می‌شود

تصویب لایحه 2 دوازدهم بودجه سال ۹۵ از مصوبات هیئت وزیران در جلسه روز گذشته بود که با قید دوفوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه هیئت دولت، با برشمردن ورزش عمومی و قهرمانی به عنوان ضرورت‌های مهم سلامت و نشاط ملی، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان به عنوان دستگاه تخصصی و مسئول، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر دستگاه‌ها به عنوان حامی و پشتیبان این وزارتخانه موظفند که حداکثر مساعی را برای پاسخگویی شایسته به این خواسته ملی بکار گیرند و روند پیشرفت کار را به طور منظم به اینجانب گزارش نمایند.
در ادامه جلسه، هیئت وزیران تعرفه‌های سود بازرگانی کالاهای مشمول قانون مقررات صادرات و واردات را با رویکرد حمایت از تولید داخلی در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات جهت استمرار تولید و خدمات با کیفیت و رقابتی در بازارهای داخلی و خارجی و جلوگیری از قاچاق کالا و توسعه تجارت خارجی در چارچوب اقتصاد مقاومتی تعیین کرد.
همچنین تصویب لایحه دو دوازدهم بودجه سال 1395 از دیگر مصوبات هیئت وزیران در جلسه امروز بود که با قید دو فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.
دولت همچنین به وزارت کشور اجازه داد نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقتنامه همکاری در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری لهستان ظرف مدت سه سال از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه اقدام نماید.
شاکله اصلی طرح آمایش آموزش عالی
به تصویب رسید
حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، برگزاری مستمر انتخابات در ۳۷ سال گذشته را از افتخارات جمهوری اسلامی دانست و گفت: در شرایطی که منطقه دستخوش نا آرامی و نا امنی‌های گسترده است، امنیت و آرامش انتخاباتی در سراسر کشور نشانه دیگری از توانمندی نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی کشور است.
وی در این جلسه همچنین از اعضای شورای نگهبان، وزارت کشور، هیاتهای نظارتی و اجرایی، استانداران، فرمانداران، نیروهای نظامی و انتظامی و نیز گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و رسانه‌ها که زمینه ساز برگزاری شکوهمند، سالم، قانونمند و آرام انتخابات هفتم اسفند شدند، تشکر کرد.
در ادامه جلسه، طرح آمایش آموزش عالی در حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد بررسی قرار گرفت و شاکله اصلی طرح به تصویب رسید.
بر این اساس در حوزه وزارت علوم نیز همانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،10 منطقه علمی- آموزشی به استثنای تهران تعریف شد. در هر منطقه بزرگترین واحد دانشگاهی استان محوریت هماهنگی و هم‌افزا کردن فعالیت‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی را بر عهده دارد.
همچنین وزارت علوم موظف شد طرح رتبه‌بندی و اعتبارسنجی موسسات آموزش‌عالی را تهیه و به تصویب ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور برساند و از سوی دیگر برنامه ماموریت‌گرا کردن موسسات آموزش عالی را در سطوح ملی، منطقه‌ای، بین‌المللی و خاص تدوین و به مورد اجرا بگذارد.