kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱

آموزش و پرورش حق انحلال مدارس سمپاد را ندارد

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش استان‌ها حق انحلال مدارس سمپاد را ندارند، گفت: بر اساس معیارهای جدید، در ورود دانش‌آموزان به مدارس استعدادهای درخشان سخت‌گیری انجام می‌شود.


احمد عابدینی به فارس گفت: تعداد مدارس سمپاد کم نمی‌شود بلکه پذیرش بر اساس معیارهایی خواهد بود و خود به خود افرادی که نتوانند آن شاخص‌ها و امتیازات را به دست بیاورند، ورود پیدا نمی‌کنند.
وی افزود: استان‌ها حق انحلال مدارس سمپاد را ندارند بلکه باید متعادل و متناسب با شرایط و وضعیت‌شان، دانش‌آموزان را در این مدارس پذیرش کنند.
عابدینی با تأکید بر اینکه شاخص‌های ورود دانش‌آموزان به مدارس سمپاد سخت‌تر شده است، گفت: اگر بدون در نظر گرفتن شاخص‌ها، دانش‌آموزان وارد مدارس استعدادهای درخشان شوند و نتوانند شرایط را تحمل کنند، خود به خود آسیب روحی و روانی می‌بینند.
وی در پاسخ به این سؤال که «آیا استان‌ها می‌توانند ورودی‌ها را محدود کنند»، بیان داشت: بر اساس شرایط جدید که اخیراً مدون شده است، یک مقدار در ورود دانش‌آموزان به مدارس استعدادهای درخشان سخت‌گیری انجام می‌شود. «معیار در نظر گرفتن» با «محدود کردن» متفاوت است؛ محدودن کردن به این معنی است که ما 100 نفر ظرفیت داریم اما فقط 50 نفر را جذب می‌کنیم اما در معیار در نظر گرفتن، عنوان می‌شود که هر کس توانست شرایط را به دست آورد و این تعداد هر میزان که باشد، پذیرش می‌شوند.