kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۸۹۵
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
وزیر ورزش و جوانان ضمن رضایت از روند آماده شدن ورزشگاه نقش جهان تاکید کرد

اساسنامه تکلیف کفاشیان را مشخص می‌کند

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بنده فردی نیستم که کسی را برای بودن یا نبودن در بخشی که به بخش بنده مربوط نمی‌شود مکلف کنم گفت: تکلیف فدراسیون فوتبال را اساسنامه آن مشخص می‌کند و امیدوارم اتفاق خوبی برای این فدراسیون در انتخابات آن رخ دهد.


محمود گودرزی دیروز در سفر خود به اصفهان به منظور بازدید از ورزشگاه نقش جهان، در نشست خبری، اظهار کرد: بخش عمده کارهای آن انجام گرفته و نفس‌های آخر خود را می‌کشد. با کاشت چمن امیدواریم لیگ جدید را علاقه‌مندان فوتبال در این استادیوم شاهد باشند. خوشبختانه تمامی بخش‌های استادیوم تمام شده است به غیر از بخش‌هایی که به عنوان مکمل هستند، همانند نصب چتر برای زمان بارندگی. با این حال مانعی برای فعال کردن استادیوم وجود ندارد. طبق قوانین AFC طبقه اول برای راه‌اندازی کفایت می‌کند.
وی در ادامه در خصوص اعتبارات المپیک ریو و پیش‌بینی کسب مدال، افزود: تا پایان خردادماه فرصت داریم سهمیه‌های خود را تکمیل کنیم. البته تاکنون 33 سهمیه گرفته‌ایم و بعد از آن می‌توانیم اعتبار لازم و دقیق را در نظر بگیریم. بدیهی است هر اتفاقی در ورزش بیفتد تمامی مدیران ورزشی مسئول هستند و باید با توجه به مسئولیت خود فعالیت کنند. هرچند رویداد المپیک بیشتر زیر نظر کمیته المپیک است، اما ما نیز حمایت‌های خود را خواهیم داشت. وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: ورزشکارانی که در حال حاضر به فعالیت و کسب مدال در تیم‌های ملی مشغول هستند، حدود یک دهه پیش ورزش خود را شروع کرده‌اند، پس به دولت‌ها و زحمات مدیران ورزش قبلی نیز مربوط می‌شود و متعلق به زمان حضور ما نیستند.
وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی در‌باره سخن کفاشیان که گفته بود اگر گودرزی بگوید در انتخابات فدراسیون شرکت نکنم، این کار را نمی‌کنم گفت: این قوانین و مقررات اساسنامه و همچنین قوانین AFC است که تعیین می‌کند کفاشیان شرایط حضور در انتخابات را دارد یا نه؛ و هیچ ارتباطی به نظر شخصی بنده ندارد.
گودرزی تاکید کرد: بنده فردی نیستم که کسی را برای بودن یا نبودن در بخشی که به بخش بنده مربوط نمی‌شود مکلف کنم. در نهایت تکلیف فدراسیون را اساسنامه آن مشخص می‌کند و امیدوارم اتفاق خوبی برای این فدراسیون در انتخابات آن رخ دهد.
وی در خصوص سرپرستی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه با توجه به قوانین «ای‌اف‌سی» وزارت ورزش نمی‌تواند سرپرستی برای آن تعیین کند، اظهار کرد: ما همیشه تابع قوانین و مقررات هستیم. اگر شرایط و قوانین این اجازه را به ما ندهد به آن ورود نمی‌کنیم، چرا که اعتقاد داریم هر مسئله‌ای می‌بایستی طبق قوانین و مقررات انجام شود.
کفاشیان: نمی‌خواهم به خاطر من
فوتبال ایران تعلیق شود
 اما پس از صحبت‌های گودرزی رئیس فدراسیون فوتبال دیروز یک بار دیگر تاکید کرد که اگر مشکل من هستم آن را بگویند، نمی‌خواهم من باعث تعلیق فوتبال شوم، چرا که کفاشیان مهم نیست بلکه فوتبال مهم است.
علی کفاشیان پس از نشست هیئت رئیسه سازمان لیگ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جرم من این است که هشت سال در فدراسیون فو‌تبا‌ل فعالیت کرده‌ام. من نمی‌دانم از کجای فو‌تبا‌ل ایران سوء استفاده کرده‌ام. هنوز هم عقلم نمی‌رسد که از کجای فو‌تبا‌ل می‌توان سوء استفاده کرد. وی در پاسخ به این سوال که چرا عنوان کرده‌اند که علی کفاشیان متهم ردیف اول پرونده فساد در فو‌تبا‌ل است، اظها‌ر کرد: هنوز هیچ چیز مشخص نیست. ما جوابیه‌هایی را تهیه کرده‌ایم که اگر نیاز باشد پاسخ می‌دهیم و اگر هم خلاف کرده‌ایم به قوه قضائیه خواهیم رفت. مطمئن باشید آنها با کسی تعارف ندارند.
کفاشیان ا‌دا‌مه‌ داد: نمی‌دانم چرا عنوان کرده‌اند که من متهم ردیف اول هستم. باید این سوال را از خودشان بپرسید. وی در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاقات بدین معنا نیست که می‌خواهند شما را محترمانه کنار بگذارند، گفت: اگر محترمانه بخواهند مرا کنار بگذارند استقبال می‌کنم. هشت سال است که در فو‌تبا‌ل فعالیت می‌کنم و تا هر زمانی که دارای پست باشم خدمت خواهم کرد. رئیس فدراسیون فو‌تبا‌ل افزود: حاضر نیستم به خاطر من فو‌تبا‌ل ایران تعلیق شود. نباید به خاطر کفاشیان کاری کنیم که فو‌تبا‌ل به مشکل بر بخورد.
رئیس فدراسیون فو‌تبا‌ل درباره شکایت فو‌تبا‌ل ایران از عربستان نیز، خاطر‌‌نشان کرد: ما شکایتی نکرده‌ایم. قرار بر این شد تا نامه‌ای به AFC ارسال شود و عنوان کنیم که شرایط برای برگزاری دیدارها در ایران مهیا است، اما اگر عربستانی‌ها مشکلی دارند و می‌خواهند میزبانی‌شان را در کشور دیگری برگزار کنند ما مشکلی نداریم. در جلسه با وزارت ورزش و جوانان همین مسئله عنوان شد. تنها وزارت امور خارجه گفت که ارتباط آنها با عربستانی‌ها قطع است و فدراسیون فو‌تبا‌ل باید خودش نامه‌ای را در این زمینه در نظر بگیرد.
کفاشیان درباره این که این اقدام سعودی‌ها مصداق بارز دخالت سیاست در فو‌تبا‌ل است، گفت: نامه‌ای به AFC زدیم و گفتیم که این مسائل خلاف ماده سه و چهار مسابقات AFC است چرا که این گونه سیاست در فو‌تبا‌ل دخیل شده است. ما باید از طریق قانونی مشکلات را حل کنیم. در حال‌ حاضر باید بگویم که عربستان امنیت ندارد. پیشنهاد ما این است که آنها با توجه به آمادگی ما بیایند در ایران بازی کنند، اما اگر مشکلی برای میزبانی دارند حاضر هستیم با آنها در کشوری به غیر از عربستان به میدان برویم.