kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۶۸۳
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷

اخبار کوتاه از فوتبال

گودرزی: اجازه سوءاستفاده سیاسی‌ها از ورزشکاران را نمی‌دهیم


وزیر ورزش می‌گوید تیم امید مورد حمایت کامل دولت و این وزارتخانه است. محمود گودرزی در هفتاد و چهارمین نشست شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان با آرزوی موفقیت برای امیدهای ایران در راه صعود به المپیک آینده گفت: از ماه‌های گذشته با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی هزینه‌های لازم از تیم‌ها و ورزشکاران برای کسب سهمیه المپیک حمایت کامل را داشته‌ایم.وزیر ورزش افزود: تیم فوتبال امید یکی از بخت‌های خوب ورزش ایران برای صعود به المپیک ریو خواهد بود و در واقع نگاه ما به این تیم به عنوان سرمایه مردم است و دولت و وزارت از آن حمایت کامل داشته و خواهد داشت.گودرزی با سفارش به پرهیز از سیاست‌زدگی در ورزش یادآور شد: نباید تیم‌ها و ورزشکاران و در واقع فرزندان قهرمان مردم مورد استفاده گروه‌ها و افراد با گرایش‌ها و امیال سیاسی قرار بگیرند و به هیچ عنوان اجازه چنین سوء‌استفاده‌ای را از ورزش و قهرمانان به کسی نمی‌دهیم.
احتمال خروج نام سوشا مکانی از پرسپولیس
با بازداشت دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس، مسئولان این باشگاه به احتمال زیاد نام این بازیکن را از فهرست خود خارج می‌کنند. سوشا مکانی، دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس که دیروز بازداشت شد، به احتمال فراوان از تیم فوتبال پرسپولیس کنار گذاشته خواهد شد.این دروازه‌بان به دلیل شکایت شاکی خصوصی، بازداشت شده و گفته می‌شود این شکایت ارتباطی با انتشار عکس‌های نامناسبی که از دروازه‌بان پرسپولیس در فضای مجازی پخش شده ندارد.گفتنی است سوشا مکانی پس از حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه و ارائه توضیحاتی با دستور بازپرس بازداشت موقت شد .با این شرایط مسئولان باشگاه پرسپولیس در اندیشه جذب دروازه‌بانی هستند که بتواند به عنوان سنگربان شماره یک از دروازه این تیم در نیم فصل دوم لیگ حفاظت کند. این تیم دیروز علاوه بر مکانی رضایت نامه ایمان صادقی دروازه‌بان دوم خود را برای تیم خونه به خونه صادر کرد تا برانکو دو دروازه‌بانش را در یک روز از دست بدهد. جعفر کاشانی رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس امروز نشستی را در این باره برگزار خواهد کرد و حتما هم در مورد پرونده سوشا مکانی صحبت خواهد شد گفت: تیم‌های بزرگ، بازیکنان بزرگ می‌خواهند، خصوصا بازیکنانی که به لحاظ اخلاقی دارای رفتارهای بزرگ و ارزشی باشند. معتقدم که بازیکنانی که وارد پرسپولیس می‌شوند باید خیلی از مسائل را مدنظر قرار دهند، خصوصا اخلاق را. پرسپولیس نیز بازیکن بی‌اخلاق نمی‌خواهد. کاشانی در پاسخ به اینکه احتمال می‌دهد هیئت مدیره چه تصمیمی در مورد سوشا مکانی خواهد گرفت؟ گفت: به هر حال پس از بحث و بررسی در این مورد هیئت مدیره تصمیم‌گیری خواهد کرد. معتقدیم که اخلاق باید از پارامترهای رفتاری اولیه بازیکنان پرسپولیس باشد. به هر حال امکان وقوع هر اتفاقی درباره «مکانی» وجود دارد.
25 اردیبهشت پایان لیگ برتر
رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران می‌گوید بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال آتی لیگ را به پایان می‌رسانیم و سوم خرداد هم فینال جام حذفی را برگزار می‌کنیم. از طرفی دیگر در بیست و یکم اردیبهشت ماه لیگ یک را به اتمام می‌رسانیم. غلامرضا بهروان درباره زمان برگزاری هفته‌ هجدهم لیگ برتر نیز گفت: تیم‌هایی که ملی‌پوش نداشته باشند احتمالا هفتم یا هشتم بازی می‌کنند و تیم‌هایی که ملی‌پوش دارند و تیم ‌ملی امید هم به مرحله نهایی ر‌قا‌بت‌هایش رسیده باشد دوازدهم یا سیزدهم بهمن ماه بازی می‌کند.
شانس بالای میزبانی ایران در جام باشگاه‌های فوتسال آسیا
رئیس کمیته فوتسال گفت: با توجه به اینکه مسئولان AFC از میزبانی ایران در اصفهان راضی بودند احتمال زیادی دارد که سال آینده میزبان این دوره از رقابت‌ها شویم. ساختمان سازمان لیگ فوتسال صبح دیروز با حضور علی کفاشیان، سید رضا افتخاری و تنی چند از فوتسالی‌ها افتتاح شد. افتخاری در حاشیه این مراسم با اشاره به پیشنهاد فدراسیون فوتبال مبنی بر میزبانی مجدد جام باشگاه‌های آسیا گفت: با توجه به اینکه AFC از میزبانی سال گذشته ما که در اصفهان برگزار شده بود راضی بود احتمال زیادی است که سال آینده هم میزبان جام باشگاه‌های آسیا باشیم. همچنین ما تصمیم داریم که برنامه لیگ فصل آینده را امسال اعلام کنیم تا تیم‌ها وضعیت خود را بدانند. نیم فصل اول را قبل از جام جهانی(شهریورماه) و نیم فصل دوم را پس از جام جهانی برگزارخواهیم کرد.