kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۶۵۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴

حوادث کوتاه از کشور


    سقوط مرگ‌آفرین از ارتفاع
قم - خبرنگار کیهان: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از مرگ یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاع خبر داد.
محمدرضا حسنی گفت: در این حادثه که در بولوار دانش روی داد یک نوجوان 17 ساله بر اثر سقوط از ارتفاع در ساختمان نیمه‌کاره به علت شدت مصدومیت در دم جان سپرد.

واژگونی خودرو قربانی گرفت
اصفهان - خبرنگار کیهان: رئيس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت:  ساعت 14 روز گذشته ماموران پلیس راه «اصفهان-تهران» از واژگونی یک دستگاه خودرو در محور «قرقچی» باخبر و به محل حادثه اعزام شدند.سرهنگ رضا رضایی افزود: در اثر این حادثه رانندگی سرنشین 33 ساله خودرو جان باخت و راننده به شدت مجروح شد.وی ادامه داد: این حادثه در اثر بی‌احتیاطی راننده و خروج خودرو از مسیر به وقوع پیوست.

فوت 4 سرنشین در حریق خودرو
ساری - فارس: رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی 115 مازندران از تصادف 2 دستگاه خودرو پراید در شرق این استان خبر داد و گفت: در اثر این حادثه 4 تن جان باختند. فرهاد مصدری افزود: در این حادثه که بعدازظهر روز یکشنبه در منطقه تیله‌نو جاده بهشهر - گرگان رخ داد و 2 زن و یک مرد جوان و یک نوزاد 8 ماهه در آتش‌سوزی ناشی از تصادف سوخته و جان خود را از دست دادند.

واژگونی پیکان جان 2 تن را گرفت
اصفهان - خبرنگار کیهان:  رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: ساعت 11 و 40 دقیقه صبح یک‌شنبه ماموران پلیس راه «نجف‌آباد - اصفهان» از آتش گرفتن یک سواری پیکان در محور «نجف‌آباد - تیران» باخبر و به محل حادثه اعزام شدند. سرهنگ رضا رضایی افزود: در این حادثه یک سواری پیکان واژگون و دچار آتش‌سوزی شد که 2 سرنشین 20 و 23 ساله آن در شعله‌های آتش سوختند و 3 سرنشین دیگر این خودرو به شدت مجروح و روانه بیمارستان شدند.
رضایی ادامه داد: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه را عدم توجه به جلو اعلام کردند.

مرگ خاموش
تبریز - فارس: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی از مرگ شهروند 37 ساله تبریزی، به دلیل استنشاق مونوکسیدکربن در منزل مسکونی خبر داد.
حبیب حسینقلی‌زاده گفت: این گزارش به اپراتوری فوریت‌های پزشکی تبریز اعلام شد و با اعزام تکنسین‌های اورژانس به خیابان ارتش کوی حاج جبار نائب مرگ وی به دلیل نصب غیراصولی لوله بخاری در محل تائید شد.

کبوتر موجب مرگ جوان شد
دزفول - ایرنا: یک جوان 22 ساله در شهرستان شوش در استان خوزستان هنگام تلاش برای گرفتن یک کبوتر دچار برق‌گرفتگی شد و جان باخت.در این حادثه که یکشنبه در شهر شاوور مرکز بخش شاوور شهرستان شوش رخ داد جوان برای گرفتن کبوتری که بر روی شبکه برق فشار قوی نشسته بود از میله فلزی استفاده کرده و دچار برق‌گرفتگی شد.وی بر اثر برق فشار قوی از ناحیه قفسه سینه، شکم و دست دچار 60 درصد سوختگی شده و از طبقه دوم نیز سقوط کرد و بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان باخت.

برخورد اتوبوس با کامیون
تبریز - ایرنا: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی دیروز گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافربری اسکانیا با یک دستگاه کامیون بنز باری یک نفر کشته شد.سرهنگ جواد ناموران افزود: این سانحه شامگاه یکشنبه در جاده کرکندی - بستان‌آباد رخ داد.وی علت این حادثه را عدم توجه به جلو از سوی راننده کامیون اعلام کرد.

کشف 2 تن پنیر غیرمجاز
قائم‌شهر- خبرنگار کیهان:  مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر از کشف و توقیف حدود دو تن پنیر غیربهداشتی از یک کارگاه غیرمجاز تولید، بسته‌بندی و عرضه پنیر در شهرستان قائمشهر خبر داد و گفت: در پی شکایت یک شهروند در مورد تولید، بسته‌بندی و عرضه پنیر غیرمجاز در شهرستان قائمشهر، کارشناسان بهداشت محیط و مواد غذایی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با بازرسی و احراز موضوع، با همکاری نیروی انتظامی و با حکم قضایی به محل مورد شکایت اعزام و نسبت به جمع‌آوری محصولات با مارک جعلی و پلمب مکان اقدام و پرونده متخلفان را به مراجع قضایی ارسال کردند.
محمود صفری افزود: سودجویان با استفاده از مواد اولیه فاقد مشخصات در مکانی غیرمجاز، به تولید، عرضه و بسته‌بندی پنیر تحت عنوان جعلی پنیر آذرثمین تبریز یا سوغاتی مخصوص آذربایجان اقدام می‌کردند.

دستگیری جاعل چک پول
مهاباد- فارس: فرمانده انتظامی مهاباد گفت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع چک پول‌های جعلی توسط فردی به هویت «ع-پ» در سطح شهرستان مهاباد، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
فتاح بابانژاد افزود: ماموران انتظامی با انجام تحقیقات غیرمحسوس، نحوه و مکان‌های فعالیت متهم را تحت نظر قرار داده و با اخذ دستور قضایی در حین خرج کردن چک پول‌ها وی را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.
وی ادامه داد: ماموران در بازرسی بدنی از متهم 6 برگ پول جعلی یک میلیون ریالی کشف کردند.این مسئول تصریح کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی به جعل و پخش چک پول‌های جعلی با کمک فرد دیگری معترف شد و با راهنمایی وی همدست این متهم نیز دستگیر شد.

زوج قاچاقچی در دام پلیس
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی ارزوئیه گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر «ارزوئیه» در پی انجام یکسری اقدام اطلاعاتی و با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از عبور محموله‌ای از مواد مخدر در محور روستایی «صوغان- ارزوئيه» آگاه شدند.
سرهنگ اکبر نجفی افزود: ماموران در گشت‌زنی‌های خود به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شده و به آن دستور ایست دادند.
وی ادامه داد: در بازرسی از خودرو 277 کیلوگرم تریاک در بسته‌بندی‌های 10 کیلویی در کف اتاق بار وانت کشف شد.
نجفی تصریح کرد: در این عملیات سرنشینان خودرو که زن و شوهر بودند دستگیر و به همراه مواد مکشوفه به مراجع ذی‌ربط تحویل داده شدند.

پایان خط سوداگر مرگ
زنجان- خبرنگار کیهان: جانشین فرماندهی انتظامی زنجان گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه یکی از قاچاقچیان سابقه‌دار مواد مخدر به اتهام حمل 140 کیلو تریاک و حشیش تحت تعقیب پلیس قرار دارد، موضوع دستگیری وی در دستور کار ماموران مبارزه با مواد مخدر این استان قرار گرفت.
سرهنگ مراد جعفری افزود: با اقدامات اطلاعاتی ماموران، مشخص شد، متهم به هویت «م.ب» ساکن استان فارس با همدستی افرادی  به هویت «پ.ب» و «ت.ل» قصد دارند مقادیری مواد مخدر را از جنوب به غرب کشور منتقل کنند.وی با بیان اینکه متهم از سابقه‌داران و قاچاقچیان مواد مخدر است، ادامه داد: پس از اطلاع از قصد متهمان، ماموران اداره عملیات پلیس مواد مخدر زنجان در قالب 4 اکیپ با استقرار در میدان‌های ورودی شهر زنجان متهمان را با 2 دستگاه خودرو  سواری پژو پارس و پژو 405 در آزادراه زنجان- قزوین شناسایی و دستگیر کردند.جعفری تصریح کرد: ماموران در بازرسی از خودرو متهمان، 32 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.