kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۶۵۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
به علت تداوم آلودگی هوا

مدارس شهر تهران، ری و اسلامشهر برای سومین روز متوالی تعطیل است

بر اساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای شهر تهران، همه مدارس شهر تهران، ری و اسلامشهر امروز سه‌شنبه برای سومین روز متوالی تعطیل است.


به گزارش فارس، در جلسه دیروز کمیته اضطرار آلودگی هوای شهر تهران مصوب شد، در کنار تمدید مصوبات کمیته اضطرار قبلی، تمام مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس شهرهای‌ تهران، ری و اسلامشهر در روز سه‌شنبه تعطیل باشند.
بر اساس تصمیم این کمیته مهدهای کودک شهرهای دماوند، فیروزکوه، بخش لواسان و رودبار قصران امروز دایر است و در سایر شهرستان‌های استان تهران امروز صرفاً مقطع ابتدایی تعطیل است.
هوای تهران آلوده‌تر می‌شود
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران به مهر گفت: روز شنبه هواشناسی به ما اعلام کرد که تا آخر هفته مشکل داریم و تنها باد ضعیفی در اواسط هفته خواهد وزید. بنابراین تصمیم‌هایی که آن روز گرفتیم مربوط به کل هفته بود. یعنی گفتیم فروش طرح ترافیک محدود شود و معادن و کارخانه‌ها تعطیل باشند.
محمد رستگاری با تأکید بر اینکه تعطیلی روزهای یکشنبه و دوشنبه به دلیل رسیدن شاخص آلودگی هوا به ۲۰۰ نبود گفت: در هیچ یک از این روزها شاخص آلودگی هوا به ۲۰۰ نرسید اما از آنجایی که به مدت ۱۱ روز متوالی در شرایط ناسالم برای همه افراد بودیم مدرسه‌ها را تعطیل کردیم تا کودکان کمتر در معرض آلاینده‌ها قرار بگیرند.
به گفته وی بر اساس داده‌های صبح دیروز، شاخص متوسط شهر تهران ۱۳۳ بود و بدترین اعداد ۱۶۶ در پارک‌ قائم منطقه ۱۸ و ۱۶۲ در پارک شکوفه منطقه ۱۴ بودند.
رستگاری با اعلام اینکه تعداد ایستگاه‌هایی که شاخص بالای ۱۵۰ یعنی شرایط ناسالم برای همه افراد را نشان می‌دادند کم نبود، تعداد این ایستگاه‌ها را ۹ ایستگاه اعلام کرد.
وی افزود: امروز و فردا افزایش آلاینده‌ها را خواهیم داشت.
پروازهای فرودگاه اراک لغو شد
مدیر فرودگاه اراک گفت: تمامی پروازهای این فرودگاه به علت شرایط جوی نامناسب، وجود مه غلیظ و آلودگی هوا که باعث کاهش دید تا فاصله یک هزار و 500 متری شده، تا اطلاع بعدی لغو شد.
مجید قاسمی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: دو پرواز این فرودگاه به مقصد مشهد مقدس یکی به شماره 4089 در ساعت 11 و 30 دقیقه و دیگری به شماره 4090 در ساعت 14 به علت وجود مه غلیظ و شرایط ناسالم جوی انجام نشد. وی اظهار کرد: احتمال دارد شرکت هواپیمایی زاگرس پروازهای فرودگاه اراک را به علت نداشتن تراز و تأخیرهای ایجاد شده تا بهمن ماه لغو کند.
وی گفت: از 22 آذرماه به علت شرایط ناسالم در منطقه، پروازهای این فرودگاه لغو شده بود.
مدیر فرودگاه اراک گفت: شرایط نامناسب جوی و بارش برف باعث شده تا پرواز مشهد- اراک در 16 آذر ماه نیز با سه تا چهار ساعت تأخیر انجام شود. از سوی دیگر برای دومین روز متوالی مدارس ابتدایی شهرستان اراک و تمام مقاطع شازند به دلیل آلودگی هوا دیروز تعطیل شد.